فرماندار بن از پرداخت ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کمال اکبریان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی بن گفت: ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی بخش صنایع دستی و کشاورزی از ابتدای امسال در این شهرستان جذب و به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات با سود چهار درصد توسط دستگا‌های اجرایی شهرستان بن از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به بانک‌های عامل معرفی و پرداخت گردید.

اکبریان اضافه کرد: سقف این تسهیلات برای هر متقاضی بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال بود.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور ایجاد اشتغال پایدار، تغییر نگرش، رویکرد و تجاری سازی مشاغل خانگی باید با آموزش صورت پذیرد.

اکبریان با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های اشتغال زایی صنایع دستی از جمله کارگاه خاتم کاری شیخ شبان در شهرستان بن اضافه کرد: با برنامه ریزی مناسب و برگزاری جلسات آموزشی می توان اتصال حلقه های تولید و بازار فروش را برای حمایت از تولیدکنندگان  تقویت کرد.

وحید خلیلی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به صورت آزمایشی در ۸ استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

وی افزود: شناسایی مزیت‌ها، اولویت‌بندی مشاغل در استان، آموزش، مشاوره و توانمندسازی، کمک به بروزرسانی و تولید استاندارد، شناسایی بازار‌های هدف، اتصال به بازار، تجاری‌سازی و فروش محصول از مراحل اجرای این طرح می باشد.

بن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار