خانه افضل بیک رفیعی یکی از بناهای دوره قاجاری در خوسف است که مرمت آن با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی و مالک بنا به اتمام رسید.

مرمت خانه افضل بیک رفیعی در خوسف به پایان رسیدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خانه افضل بیک رفیعی یکی از بناهای دوره قاجاری در خوسف است که مرمت آن با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی و مالک بنا به اتمام رسید.

علی شریعتی منش معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: با اعتبارات بناهای مشارکتی، مرمت خانه قاجاری افضل بیک رفیعی انجام شد و هم اکنون نیز مرمت بنا به پایان رسید.

وی افزود: سبک سازی بام و بام‌سازی بنا به شیوه سنتی، جمع آوری اندود کاهگل فرسوده حیاط و اجرای اندود مجدد و دم‌گیری گچی، جمع آوری سیمان و اندود فرسوده کف اتاق‌ها و اجرای سنگ گوهره کف، جمع آوری طاق آسیب دیده دالان ورودی و اجرای مجدد آن، اجرای آجر فرش هشتی و دالان ورودی و اجرای سیستم روشنایی از جمله اقداماتی بود که در مرمت این بنا انجام گرفت.

معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی همچنین افزود: در حال حاضر حفظ، احیاء و مرمت بناهای تاریخی استان خراسان جنوبی از جمله اولویت های استان محسوب می شود و هم اکنون در راستای احیای این بناها اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

گفتی است؛ خانه افضل بیک رفیعی نیز یکی از بناهای ارزشمند در بافت تاریخی خوسف به عنوان یکی از بافت های سالم و دست نخورده استان خراسان جنوبی به شمار می رود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار