آرامگاه حکیم نزاری شاعر مشهور قرن هشتم هجری قمری در شهر بیرجند مرمت و نورپردازی شد.

آرامگاه حکیم نزاری بیرجند مرمت و نورپردازی شدبه گزارش  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ حکیم سعدالدین نزاری بیرجندی قهستانی از شاعران بزرگ نیمه دوم سده هفتم و آغاز قرن هشتم هجری است. در حال حاضر آرامگاه حکیم نزاری بیرجند یکی از آثار ارزشمند شهر بیرجند محسوب می شود که از تعداد زیادی گردشگر برخوردار است.

علی شریعتی منش، معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: آرامگاه زیبای حکیم نزاری در حالی خرداد ماه سال 1354 توسط انجمن آثار ملی (انجمن آثار و مفاخر فرهنگی) با طرح و نقشه مهندس جودت از معماری ایرانی - اسلامی الهام گرفته و ساخته شده  که گفته می شود استاد کار این بنا نیز محمد علی انصافی بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه آرامگاه حکیم نزاری یکی از آثار ارزشمند استان خراسان جنوبی به شمار می رود، این بنا در تاریخ 96/03/24 به شماره 30163 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی افزود: درحال حاضر این بنای ارزشمند فرهنگی که هم اکنون تحت تملک سازمان میراث فرهنگی است، از محل اعتبارات ملی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی مورد مرمت قرار گرفت و نورپردازی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار