مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون از اتمام مرمت و نصب در اصلی مجموعه جهانی کاخ چهلستون در اصفهان خبر داد.

اتمام مرمت و نصب در اصلی مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهانبه‌گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان؛  مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون از اتمام مرمت و نصب در اصلی مجموعه جهانی کاخ چهلستون در اصفهان خبر داد.

بدر مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون، امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه با اعلام این مطلب افزود: در بزرگ ورودی کاخ چهلستون واقع در خیابان سپاه اصفهان که بیش از یکصد سال پیش در این مکان نصب شده، به دلیل آسیب‎های فراوانی که متحمل شده بود برای مرمت به کارگاه انتقال یافت.

او در ادامه افزود: این در به‌دلیل قدمت و استفاده مکرر از آن دچار آسیب‌های فراوانی به‌لحاظ فرسودگی و شکستگی قطعات فلزی و چوبی شده بود.

بدر تأکید کرد: با توجه به تأمین اعتبار لازم و به‌منظور رفع نواقص و مرمت، این در قدیمی به کارگاه مرمت منتقل شد و مرمتگران پس از آسیب‌شناسی، قطعات فرسوده فلزی و برخی قطعات چوبی را تعویض کردند و سپس سطح چوب لایه‌برداری و در نهایت از روغن برزک کرمانشاهی برای محافظت آن استفاده شده است.

گفتنی است؛ در قدیمی کاخ چهلستون در ضلع شمالی باغ بزرگ جهان‌نما و همزمان با احداث خیابان سپه (سپاه) در اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی نصب شد.

انتهای پیام/

 

چه خبر از مرمت کاخ چهلستون اصفهان؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
یکی از جاذبه های بزرگ در جهانگردی است