«گبه پلاس» نام کتابی است که توسط سلمان گورنگی، مدیر اتحادیه شرکت های تعاونی صنایع دستی استان فارس با مقدمه ای از استاد هادی سیف به بازار آمد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید علی اصغر محدث مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: کتاب «گبه پلاس» توسط سلمان گورنگی، با مقدمه‌ای از استاد هادی سیف نوشته شده است.

وی با بیان اینکه این کتاب با بیانی شاعرانه در ۷۲ صفحه قطع خشتی توسط ناشر پیکره منتشر شده است، افزود: گبه پلاس نوعی دست بافته ابتکاری است که به دو نوع بافت اصیل و ابتکاری بافته می‌شود و در این کتاب نمونه‌هایی از هر دو نوع ارایه شده است.

محدث اظهار کرد: دست بافته پلاس از جمله هنرهای زیرمجموعه تولیدات عشایری است که با پشم و موی بز بافته و عموما کاربرد روی مَشکی، سایبان و زیرانداز داشته است و رنگ های به کار برده شده در آن معمولا از پشم خودرنگ و نوع رنگی آن نیز چون سایر دست بافته ها از رنگزارهای طبیعی چون روناس، جاشیر و اسپرک رنگ می شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: این کتاب که با قلم روان استاد هادی سیف، جذابیتی مضاعف یافته و در میانه صفحات خود، نمونه‌های بسیار زیبایی از هنر گبه پلاس را با جزئیات متعدد و متنوع به نمایش می‌گذارد.
انتهای پیام/ر

انتشار کتاب «گبه پلاس» در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.