
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: به منظور بهره گیری از فضای مجازی در جهت توسعه فروش و صادرات صنایع دستی، معاونت صنایع دستی کشور طی توافقنامهای با شرکت زودل، با شعار آنلاین شوید، جهانی بفروشید و با هدف کمک به شرکتهای فعال در حوزه تولید و بازرگانی صنایع دستی، به صورت سراسری و طبق تقویم اعلام شده در ۳۱ استان، این کمپین را برگزار میکند که امروز شهر میراث جهانی یزد میزبان برگزاری این کمپین بود.
محمد رضا دهقان مهرجردی با بیان اینکه راه اندازی کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی فرصتی برای معرفی تولیدات در فضای مجازی است، عنوان کرد: برای توسعه فروش تولیدات باید از ظرفیت فضای الکترونیک استفاده شود و به واسطه اقداماتی از این قبیل، میتوان سهم خود از بازارهای بین المللی را ارتقا داد.
دهقان مهرجردی در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای صنایع دستی استان یزد و با تاکید به اینکه تولیدات هنرمندان و صنعتگران این استان در بخش صنایع دستی قابلیت صادرات را دارد، فروش و صادرات محصولات صنایع دستی را یکی از مشکلات صنعتگران استان یزد عنوان کرد و گفت: این کمپین یک روزه به دنبال آشنایی صنعتگران صنایع دستی با نحوه فروش دست سازها به صورت مستقیم و بدون واسطه از راههای مختلف به ویژه فضای مجازی و سایتهای اینترنتی معتبر در داخل و خارج از کشور میباشد.
علی محمد رحمانی پور معاون پشتیبانی اداره کل پست استان یزد نیز در این کمپین با اشاره به تغییر رویکرد پست کشور و توجه به فضای مجازی تصریح کرد: پست از شیوه سنتی و مرسولات صرفا فیزیکی تغییر رویکرد داده است.
رحمانی پور متذکر شد: به منظور برطرف کردن نیازهای جامعه پست هوشمند مورد تاکید بوده و جهت گیری به سوی پست الکترونیک از سیاستهای جدید شرکت پست است.
میلاد پوررجب مجری طرح کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی هم در این مراسم با اشاره به اینکه این کمپین از بیست و یکم آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا یکم بهمن ماه ادامه خواهد داشت، گفت: اجرای این طرح در ۳۴ شهر و ۳۱ استان برنامه ریزی شده است.
او با تاکید به اینکه پیش از این کمپین صادرات عمده فروشی با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ۳۱ استان اجرا شده بود، اظهار کرد: در کمپین صادرات خرده فروشی نیز بیش از دو هزار شرکت در کشور تحت پوشش قرار میگیرند.
کارشناس ارشد توسعه بازار شرکت زودل اضافه کرد: رویکرد اصلی کمپین تمرکز بر صنایع دستی است تا بتوان زمینههای حضور شرکتهای کوچک و متوسط در بازارهای بین المللی را فراهم ساخت.
به گفته پوررجب، علاقمندان میتوانند از طریق اپلیکیش تولیدات خود را معرفی و از طریق پست به فروش برسانند.
گفتنی است: مجری این کمپین شرکت زودل است که دارای چهار نمایندگی در کشورهای مختلف دنیاست و براساس توافقهای انجامشده تمام خدماتی که از سوی این شرکت عرضه میشود به مدت شش ماه به صورت رایگان خواهد بود و هیچ حق عضویتی از هنرمندانی که قصد صادرات محصولات خرده فروشی خود را دارند دریافت نمیشود.
انتهای پیام/ص