بازدید گردشگران خارجی از شهر جهانی یزد نسبت به سال گذشته رشد ۳۴ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ورود بیش از نود و شش هزار نفر گردشگر خارجی از ابتدای سالجاری تاکنون به شهر تاریخی یزد خبر داد.

"محمدرضا نصیری" افزود: عمده این گردشگران از کشور‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، چین و هلند هستند که امسال با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و همچنین تفاهم خوب سه استان فارس، اصفهان و یزد و تشکیل مثلث طلایی گردشگری پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ۱۴۰ هزار نفر به استان یزد سفر کنند که نسبت به سال گذشته با رشدی معادل ۲۰ درصد همراه خواهد بود.

این مقام مسئول، بابیان اینکه، تحقق این امر ایجاد زیرساخت‌هایی در بخش‌های اقامتی و بین‌راهی است، عنوان کرد: ایجاد واحد‌های اقامتی در سطوح چهار و پنج ستاره و طرح توسعه آن‌ها و همچنین ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان در سال جاری است.

او تصریح کرد: ساخت پنج هتل پنج ستاره در شهرستان‌های اردکان، میبد و یزد در دست اقدام است و بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، بافت تاریخی شهر یزد و مجتمع‌های خدمات رفاهی که به گردشگران داخلی و خارجی استان کمک کند نیز در دستور کاری قرارگرفته است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ظرفیت اقامتی استان را، پنج هزار نفر دانست و اشاره کرد: از این تعداد باید تا سال ۱۴۰۴ به ۹ الی ۱۰ هزار نفر برسد که این ایجاد صددرصدی ظرفیت اقامتی همدلی و همراهی همه دستگاه‌ها وادارات استان به‌ویژه اداره کل مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی جهت واگذاری اراضی مورد نیاز و شهرداری در بحث وصول عوارض و مجوز‌ها را می‌طلبد.

او در ادامه گفت:باید زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان برای استفاده گردشگران خارجی اصلاح شود، مثلاً در بحث ظرفیت حمل‌ونقل زمینی، ما با دو استان فارس و اصفهان تبادل گردشگر داریم و مثلث طلایی گردشگری را ایجاد کرده‌ایم و با هر دو استان به‌صورت زمینی اتصال داریم پس بایستی استان یزد خودش هم برای جابجایی گردشگر، ناوگان وی آی پی مجهز داشته باشد.

نصیری تصریح کرد: همچنین باید در این بخش تمهیدات لازم برای خدمات رفاهی بین‌راهی شامل سرویس‌های بین‌راهی و خدمات رفاهی اندیشیده و در حوزه حمل و نقل هوایی نیز بررسی‌هایی صورت گرفته که سفر هوایی بین یزد و شیراز راه بیفتد و از همه مهم‌تر در بخش هوایی باید تقویت ناوگان هوایی خارجی در دستور کار قرار گیرد که ان‌شاءالله تا یکی دو ماه آینده با صدور ویزای فرودگاهی در استان می‌توان شاهد پرواز مستقیم و صدور ویزا در داخل فرودگاه یزد بود.


انتهای پیام/ ا

سفر140 هزار نفر تا پایان سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.