مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: بازسازی واحدهای مخروبه ۷۶ روستای زلزله‌زده استان کرمانشاه توسط ستاد معین استان اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در جلسه شورای مدیریت بحران استان اردبیل افزود: بعد از زلزله استان کرمانشاه و وارد شدن خسارت به بخش عمده‌ای از واحدهای مسکونی برخی از شهرستان‌های این استان بنیاد مسکن تمامی استان‌ها را برای بازسازی و ساخت مجدد خانه‌های روستایی بسیج کرد که استان اردبیل نیز در این حوزه فعالیت ویژه‌ای داشته است.

وی تصریح کرد: بازسازی واحدهای مخروبه 76 روستای زلزله‌زده استان کرمانشاه به ستاد معین استان اردبیل واگذار شده است که در این تعداد روستا 53 درصد خانه‌ها و واحدهای مسکونی بیش از 50 درصد تخریب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: در کل توسط ستاد معین استان اردبیل تا به امروز یک هزار و 281 واحد روستایی با دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین آواربرداری شده و یک هزار و 965 واحد اسکان موقت توسط ستاد معین استان اردبیل به مجموعه سپاه واگذار شده است.

سبحانی بیان کرد: تا به امروز یک هزار و 64 واحد اسکان موقت تکمیل شده و در اختیار روستاییان آسیب‌دیده قرار گرفته است و در بحث احداث اسکان دائم برای روستاییان تا به امروز در 186 واحد عملیات پی‌کنی به انجام رسیده است.

وی گفت: اقدامات اسکان دائم در روستاهای زلزله‌زده با حداقل سرعت در حال انجام است و تلاش داریم که هر چه سریع‌تر برای بهبود وضعیت روستاییان و احداث خانه‌های دائم برای آن ها وظیفه خود در بازسازی 76 روستای معین را انجام دهیم.

انتهای پیام/ح

بازسازی واحدهای مخروبه روستاهای زلزله زده کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.