رئیس اداره ثبت احوال سیرجان گفت: بیش از 70 درصد مردم موفق به دریافت کارت ملی هوشمندخود شدند که در استان کرمان شهرستان سیرجان رتبه برتر را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سارا بلوردی رئیس اداره ثبت احوال سیرجان گفت : در طرح تعویض شناسنامه نیز تا کنون 70 هزار نفر با مراجعه به این اداره یا دفاتر پیشخوان دولت موفق به اخذ شناسنامه جدید شدند که براساس آمار محاسباتی نیز بیش از 60 درصد از واجدین شرایط را تشکیل می دهند.


وی از روند افزایش ازدواج در این شهرستان خبرداد و افزود : پارسال 800 مورد ازدواج را به ثبت رساندیم که نسبت به سال 94 با ثبت 654 مورد ازدواج بیش از 80 درصد افزایش ازدواج را داریم.


 بلوردی یکی از مشکلات این اداره را عدم مراجعه به موقع برخی افراد برای دریافت شناسنامه نوزاد و ثبت قانونی فوت عنوان کرد و گفت : مهلت اقدام برای دریافت شناسنامه نوزاد تا 15 روز بعد از تولد و مهلت قانونی ثبت فوت تا 10 روز معین شده است و پس ازسپری شدن این مهلت قانونی ثبت اطلاعات دچار مشکل بوده و مراجعه کنندگان مشمول جریمه خواهند شد که اقدام به موقع ضرورت دارد.


رئیس ثبت احوال سیرجان با ابراز امیدواری از ادامه استقبال مردم این شهرستان در اقدام به موقع برای دریافت کارت ملی هوشمند و شناسنامه جدید از آنان خواست تا پایان امسال نسبت به این موارد اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

افزایش ازدواج در سیرجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار