طرح نظارت همتا در مدارس آموزش از راه دور گیلان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حمید آقاجانی، رئیس اداره مشارکت ها و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: پنجمین دوره طرح نظارت همتا در 69 مدرسه آموزش از راه دور استان اجرا می شود.

وی با اشاره به تحصیل 4 هزار و 500 دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور گیلان افزود: در این طرح روسای ادارات مدارس غیردولتی و کارشناسان به صورت دوره ای از مدارس استان های همجوار بازدید می کنند و ضمن بررسی مسائل آموزشی و اجرای بخشنامه ها از تجربیات یکدیگر در این زمینه بهره مند می شوند.

رئیس اداره مشارکت ها و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین برنامه سالانه مدارس از راه دور، نحوه ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره، میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی، نحوه هدایت و رهبری فعالیت های آموزشی و پرورشی، تأمین تجهیزات و امکانات کافی، تأمین نیروی انسانی متناسب با تعداد دانش آموزان، دریافت شهریه مطابق با مقررات و ضوابط، مناسب بودن موقعیت و فضای مدرسه و امکانات و تجهیزات هوشمند در مدارس، برخی از مهم ترین شاخص های مورد بررسی در طرح همتا است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی گیلان تصریح کرد: مدارس آموزش از راه دور از سال 1383 در کشور آغاز به کار کرده و در حال حاضر 200 هزار دانش آموز در هزار و 722 مدرسه آموزش از راه دور کشور به تحصیل می پردازند.

 

انتهای پیام/ع

 

اجرای طرح نظارت همتا در 69 مدرسه آموزش از راه دور گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.