معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طرح صيانت از منابع آب در استان کرمان با رویکرد فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضایی دنبال می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد باقر اسلامی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان گفت :هدف از اجرای این طرح صیانت و حافظت از منابع آب کشور با همکاری کلیه دستگاه هایی که می توانند نقش اثرگذاری داشته باشند، می باشد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در جهت تکمیل طرح همیاران آب در استان انجام می شود وبه هیچ وجه بدنبال موازی کاری نیستیم،افزود:دبیرخانه اجرایی این طرح با مدیریت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان و همکاری شرکت آب منطقه ای استان فعالیت خواهد نمود.

این مقام قضائی حفاظت انتظامی و قضایی از منابع آب سطحی و زیرزمینی، مدیریت و بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعتی ،بازچرخانی منابع آب ،آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و امور هماهنگی، پشتیبانی و نظارت را 5اولویت راهبردی طرح صیانت از منابع آب دانست.

وی در خصوص وضعیت منابع آب استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان با وسعتی بالغ بر 180000 کیلومتر مربع بعنوان پهناورترین استان در جنوب کشور قرار دارد و این استان با متوسط بارندگی سالیانه 129 میلیمتر، در سطح کشور در زمره مناطق خشک محسوب می شود.

اسلامی گفت:افزایش سریع جمعیت، عدم توزیع یکنواخت ریزش‎های جوی در جهان، توسعه شهرنشینی و افزایش سرانه مصرف، افزایش تولید فاضلاب و آلودگی بیشتر منابع آب، عدم استفاده از منابع تجدید پذیر، و فرهنگ ضعیف استفاده مناسب از آب و در نتیجه کاهش سرانه موجود، از جمله عللی هستند که سبب طرح مسئله کمبود آب و احتمال بروز پدیده خشکسالی به عنوان یک مشکل اصلی در سطوح بین المللی و ملی شده است.

این مقام قضائی تصریح کرد:عدم امکان تأمین آب شرب مطمئن، برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، نشست زمین، عدم امکان استفاده از ظرفیت معادن و امکانات بالقوه استان و ... از جمله اثرات ناشی از این بحران می باشد.

انتهای پیام/ی

مدیریت و بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.