معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سلامت از ارکان اصلی جامعه است و یکی از اصول اولیه آن تساوی حقوق زنان از نظر مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی است.

تساوی حقوق زنان از اصول اولیه سلامت جامعه است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: بحث سلامت یک مولفه اساسی است و تنها سلامت جسم مد نظر نیست، بلکه در کنار آن سلامت روانی، جسمی و اجتماعی نیز باید تامین شود و بطور مستمر به این مقوله اساسی نظارت داشت.

وی افزود: ایجاد حساسیت در سازمان ها نسبت به حفظ سلامت کارکنان خود، سلامت محیط زیست پیرامون و سلامت مصرف کنندگان خدمات و محصولات شان، پاسخگویی اجتماعی آنها را افزایش می دهد.

کرمی ادامه داد: یک برنامه جامع و مصوب برای بهبود سلامت مردم در شاخص های تعیین شده، مشارکت همه (مسئولان و مردم) در تدوین برنامه و ایجاد نظام های استقرار برنامه جامع در گستره استان از اهداف اجرای این برنامه است.

معاون استاندار ایلام  بیان کرد:بایدازظرفیت همه زنان در سطح مدیریت استفاده شود و اگر هر ساله در حوزه بانوان یک کار اساسی شکل گیرد بطور قطع با رضایت مندی مطلوبی همراه است.

مریم شادیوند سرپرست دفتر امور بانوان استانداری ایلام  گفت: سلامت زنان بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه باید در شرایط مساوی نادیده گرفته نشود و در راستای ارتقا سلامت زنان نگاه جنسیتی به زنان از بین رود. 

مریم شادیوند افزود: برای ارتقا سلامت جامعه بخصوص بانوان باید مسئولیت پذیری را افزایش داد و آموزش را در همه سطوح جامعه گسترش دهیم.
وی تاکید کرد: باید توجه داشت که بانوان به دلیل اشتغال دو جانبه در محل کار و منزل و ایثاری که در حفظ و ارتقای سلامت همسران و فرزندان می کنند باید بیشتر از همه اقشار مورد توجه قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام نیز در این نشست گفت: مسئله زنان و خانواده از مسائل درجه یک کشور است و نیازهای اساسی همچون مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت، درمان و آموزش و پرورش از امکانات لازم برای تشکیل خانواده هستند.

دکتر راضی ناصری فر افزود: دلیل اجرای برنامه جامع سلامت تغییر چهره بیماری ها است و طبق بررسی های بعمل آمده در سال های گذشته بخش زیادی از مرگ و میرها مربوط به بیماری های واگیر بوده اما در سال های اخیر 80 درصد مرگ و میر بدلیل بیماری های غیرواگیر است.

دکتر ناصری فر یکی از دلایل اجرا شدن برنامه جامع سلامت را تغییر سبک زندگی و تغذیه مردم دانست و گفت: در گذشته فعالیت بدنی کافی و مصرف غذاهای طبیعی و سنتی سلامتی را بهمراه داشت اما اکنون عدم فعالیت و تحرک لازم و مصرف غذاهای فست فود و دارای کلسترول بالا جایگزین آن شده است


وی اضافه کرد: رشد جمعیت در استان ایلام نسبت به نرم کشوری که 1.24 است 0.8، امید به زندگی نسبت به نرم 77.7 کشوری 74.3، مرگ ناشی از سکته نسبت به نرم 10.13 کشوری 6.70 و مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی نیز از 4.64 نرم کشوری 5.32 درصد است.

انتهای پیام/با

 

تساوی حقوق زنان دراجتماع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.