مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: به پرورش دهندگان اسب اصیل ترکمن بابت هر راس تا سقف ۴۰ میلیون تومان، تسهیلات پرداخت می‌شود.

تخله مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگانگفت: با توجه به اینکه اسب، شیر یا گوشت تولید نمی‌کند به متقاضیان پرورش اسب اصیل ترکمن، بابت هر راس اسب تا سقف ۴۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: افراد سرمایه گذار، باید به نمایندگی‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مستقر در شهرستان‌ها، برای اخذ مجوز مراجعه کنند و پس از آن درخواست تسهیلات کنند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد در حال حاضر تعداد اسب‌های اصیل ترکمن به حدود ۳ هزار راس رسیده و این نژاد در بین پرورش دهندگان نیز با استقبال خوبی روبه رو است.

وی گفت: در گذشته اسب اصیل ترکمن در حال انقراض بود و در کشور ترکمنستان و روسیه این اسب را پرورش می‌دادند، اما در کشور ما بدلیل رونقی که به خاطر مسابقات اسب دوانی وجود داشت، در چند دهه اخیر اسب‌های خارجی وارد شد.

تخله گفت: پرورش دهندگان برای اینکه از کورس عقب نمانند اسب ترکمن را با این نژاد‌ها آمیخته کردند و نژاد‌های دوخون را تولید کردند.

مقاومت به کم خوراکی و آب و هوای نامناسب و همچنین استقامت جسمی از خصوصیات بارز اسب اصیل ترکمن می‌توان عنوان کرد.

انتهای پیام/م
 
 

تسهیلات به پرورش دهندگان اسب اصیل ترکمن پرداخت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.