جعفر علی سروی هنرمند خوشنویس اهل تکاب مقام نخست رشته نقاشی خط دومین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی کردی سنندج را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب افزود: این هنرمند در این جشنواره با صاحبان 185 اثر خوشنویسی به رقابت پرداخت و مقام نخست رشته گرایش هایم نوین(نقاشی خط) را کسب کرد.

محمودنجفی بیان کرد: 2 تابلوی نقاشی خط ممتاز و برجسته این هنرمند تکابی با عناوین 'باخ سیوان' و ' خیالات شو' مورد توجه داوران دوسالانه خوشنویسی کردی قرار گرفت و تحسین هنرمندان این عرصه را برانگیخت.

وی اظهار کرد: این هنرمند عرصه نقاشی خط در نخستین دوره دوسالانه خوشنویسی کردی نیز رتبه برتر را کسب کرده بود.

 جعفر علی سروی در زمینه آثار ارائه شده خود به دوسالانه خوشنویسی کردی سنندج گفت: از میان آثار متعدد ارائه شده به این جشنواره در زمینه نقاشی خط، اثر ' خیالات شو' مورد توجه داوران قرار گرفت و حائز رتبه برتر این جشنواره ملی شد.

این هنرمند خوش ذوق تکابی  بیان کرد: این اثر تابلویی در رشته نقاشی خط است که با استفاده از رنگ آکرلیک و مواد روی بومی در ابعاد 150× 150 سانتی متر در فرم و فضایی خیال انگیز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این اثر دارای مضمونی عاشقانه برگرفته از اشعار 'نالی' شاعر کرد است، اظهار کرد: این اثر نقاشی خط بر پایه مصرع شعر کردی ' شوء هات و ئه مِن مه ست خیالات کسیکم ' به معنی ' شب آمد و من مست خیالات کسی هستم' ساخته شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.