معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مقدمات و زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک جدید فراهم شده و این طرح از ۱۵ فروردین ۹۷ اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با جزئیات طرح جدید ترافیک سالانه تهران، اظهار کرد: در طرح قدیم ترافیک، عده‌ای به مدت یک سال مجوز عبور و مرور به طرح ترافیک را داشتند و این از ایرادات آن است، چرا که این تعداد افراد می‌توانستند هر روز و هر ساعت به طرح ترافیک بیایند و بروند و به نوعی یک طرح تشویقی برایشان بود.

وی ادامه داد: از طرفی، طرح ترافیک قدیم عدالت نداشته است، چرا که ۱۰۰ هزار نفر از میان ۴ میلیون خودرو را جدا کرده‌ایم و مجوز به آن‌ها داده‌ایم که در هر ساعتی می‌توانند در شهر با میانگین ۸ ساعت تردد کنند و عده‌ای که کار ضروری هم دارند، باید ۴۰ هزار تومان بپردازند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در طرح جدید ترافیک، هر خودرویی حساب کاربری داشته و مبلغی را افراد شارژ می‌کنند تا هر زمانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند بسته به اینکه چه ساعتی بیایند و بروند، از این حسابشان مبلغ کسر می‌شود، اگر یک ساعت، یک روز یا ۵۰ روز است، از حساب‌شان برداشته می‌شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در طرح قدیم ترافیک، مدیریت ترافیک نداشته‌ایم، گفت: اما در طرح جدید، اگر فردی در ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی عبور و مرور کند، باید ۳ برابر افراد دیگر عوارض بدهد.

وی ادامه داد: در واقع زمان را به سه قسمت اوج صبح، ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر و اوج ترافیک عصر تقسیم‌بندی کرده‌ایم، چرا که تاکنون برای ترافیک عصرگاهی برنامه‌ریزی لازم نشده بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به این ترتیب برای افرادی که از این سه قسمت در طول روز استفاده می‌کنند تفاوت قائل شده‌ایم و عوارض را هم سه قسمت کرده‌ایم، به این ترتیب مردم می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کنند.

پورسیدآقایی افزود: ۴۰ درصد سفر‌های تهران الزام ساعتی ندارد و برای مردم قابل تنظیم است.

وی در مورد اینکه طرح جدید ترافیک چه میزان در کاهش آلودگی و ترافیک اثرگذار است، گفت: پیش‌بینی شده که ترافیک صبح و عصر با این طرح جدید ۲۰ درصد کاهش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: همچنین برای خودرو‌هایی که معاینه فنی برتر دارند، تخفیف ۲۰ درصدی عوارض درنظر گرفته شده است، این معاینه فنی برتر که اکنون دو ماه است در مراکز معاینه فنی راه‌اندازی شده، موتور‌ها را در دور بالا می‌سنجد، و این علاوه بر سنجش معاینه فنی معمولی است که ضریب یک دارد.

وی گفت: همچنین به ساکنانی که در محلات طرح ترافیک زندگی می‌کنند نیز امتیازاتی خواهیم داد تا در ساعت صبحگاهی که می‌خواهند تردد کنند، بدون مجوز طرح ترافیک از منزل خود خارج شوند.

پورسیدآقایی گفت: طرح ترافیک جدید با همکاری شهرداری و پلیس راهور از ۱۵ فروردین ۹۷ اجرایی می‌شود، مقدمات و زیرساخت‌های آن فراهم شده، البته دوربین‌های خروج باید تنظیم شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
سلام ، تشکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۸ ۱۱ دی ۱۳۹۶
به نظرم با طرح ترافیک جدید عدالت بیشتری برقرار می شه ولی امیدوارم ماشین های صد سال پیش دیگه حق رفت و آمد نداشته باشن و از همه مهم تر یه کار کنید یه خانواده به جای این که هم زن و شوهر و پسر و دخترشون ماشین داشته باشن فقط نصف جمعیت یه خانوار حق گرفتن ماشین داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۵ ۱۰ دی ۱۳۹۶
با سلام دوستان من قبل اینکه تلگرام فلیتر شه این کانال رو پیدا کردم که داشت کلاه برداری میکرد از طریق فروش سوالات ازمون گواهینامه. متن کانال بیوگرافی کانال به این صورت بود:
برای گرفتن سوالات آزمون اصلی گواهینامه رانندگی به پیوی تشریف بیارین @Only0583
ایدی کانالش هم این @‌T_shirtstar
لطفا عزیزان فتا رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۱:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۶
وانت بار هايى كه سابقه طولانى در تعاونى تاكسى بار و اتحاديه وانت باربا دريافت طرح ترافيك دارند و به نوعى كمك حال كارهاى اقتصادى كسب و كار هستند چه كار كنند ؟
البته از طريق مسىًولين تعاونى تاكسى بار و اتحاديه وانت بار اميد است اقداماتى انجام و به گوش مسىًولين شوراى عالى ترافيك رسانده شود .
اميد است كسانى كه اين طرح را اراىًه نموده اند زواياى ديگر اين محدوديت ها را در نظر گرفته زيرا وانت بار ها كه واقعاً در مناطق مركزى شهر انجام وظيفه مى كنند مگر چقدر درامد دارند ، خود عزيزان مى دانند كه بخش زيادى از جابجايى بار توسط تاكسى هايى كه بايد مسافر حمل كنند انجام مى پذيرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
باید از تردد خودروهای بدون معاینه فنی جلوگیری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶
بسمه تعالی
من هم ساکن منطقه 12 هستم و همانطور که دوستمون گفتن مشکلات تردد برای ما زیاده از وقتی دوربین رو سرکوچه ما کار گذاشتن ناگهان متوجه شدیم 400 هزار بابت تردد در ساعت های بعد طرح ترافیک هم برایمون جریمه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
به نظر من برای تاکسی هایی که فقط به دنبال دربستی هستند و دایما بدون مسافر در حال گردشند نیز باید عوارض در نظر گرفته شود.
فقط تاکسی های خطی که ابتدا یا انتهایشان در طرح است معافیت در نظر گرفته شود.
با دقت در نوع ماشین هایی که در طرح تردد می کنند می توان دریافت که اکثر آنها تاکسی ها و خودروهای هستند که باید برای اینها هم فکری شود.
ضمنا ساعت 630 برای شروع طرح زود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
به نظر من برای تاکسی هایی که فقط به دنبال دربستی هستند و دایما بدون مسافر در حال گردشند نیز باید عوارض در نظر گرفته شود.
فقط تاکسی های خطی که ابتدا یا انتهایشان در طرح است معافیت در نظر گرفته شود.
با دقت در نوع ماشین هایی که در طرح تردد می کنند می توان دریافت که اکثر آنها تاکسی ها و خودروهای هستند که باید برای اینها هم فکری شود.
ضمنا ساعت 630 برای شروع طرح زود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
به نظر من برای تاکسی هایی که فقط به دنبال دربستی هستند و دایما بدون مسافر در حال گردشند نیز باید عوارض در نظر گرفته شود.
فقط تاکسی های خطی که ابتدا یا انتهایشان در طرح است معافیت در نظر گرفته شود.
با دقت در نوع ماشین هایی که در طرح تردد می کنند می توان دریافت که اکثر آنها تاکسی ها و خودروهای هستند که باید برای اینها هم فکری شود.
ضمنا ساعت 630 برای شروع طرح زود است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
من هم ساکن منطقه 12 هستم و همانطور که دوستمون گفتن مشکلات تردد برای ما زیاده از وقتی دوربین رو سرکوچه ما کار گذاشتن ناگهان متوجه شدیم 400 هزار بابت تردد در ساعت های بعد طرح ترافیک هم برایمون جریمه دارد
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۱۵:۴۱ ۱۰ دی ۱۳۹۶
كنترل تاكسي هاي تك سرنشين و آناني كه به دنبال دربستي مي گردند و اعمال جريمه سنگين براي تاكسي هايي كه خروجي هاي ميدانها و چها راهها را مي بندند و كسي جلودارشان نيست
و جلو گيري از تردد تاكسيهايي كه بي هدف در خيابانها مي چرخند بهترين راه براي كاهش ترافيك است لطفا در محلهاي فوق حضور پيدا كنيد تا عملا شاهد عوامل ترافيك كه سبب ماندن مردم عادي در ترافيك ايجاد شده مي شوند و مقدار زيادي در همين حالت سوخت مصرف كرده و هوا را آلوده مي كنند، باشيد.
Iran (Islamic Republic of)
زرگر
۱۴:۰۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
افرادی که در منطقه 12 زندگی می کنند از استفاده اتوموبیل محرومند . در طول ایام هفته که طرح است و جمعه ها هم ترافیک سنگین به دلیل هجوم بقیه به مناطق مرکزی . . لطفا برای اینان یه پیشنهادی در نظر گرفته شود که بتوانند با هزینه بسیار کمتری حداقل یکبار در روز و یا چند بار در هفته وارد طرح شده و به خانه خود برسند . تا بحال برای رفت و آمدهای ضروری همچون بیمارستان ، تعمیرگاه اتوموبیل و ... می بایست اول هزینه طرح ترافیک را بپردازیم و سپس اقدام به جابجائی کنیم . در عوض کسانی که بیرون از طرح هستند برای ورود هزینه بیشتری بپردازند .از تاکسیها هم عوارض ورود به طرح گرفته شود ، چرا که بیشترین تعداد اتوموبیل در طرح اینها هستند و اکثرا خالی در حال گشت و ایجاد آلودگی .ضمن آنکه مگر مرکز شهر فقط آلودگی دارد که طرح اجرا می شود و بقیه نقاط تهران آلودگی ندارد ؟ آلوده کننده مرکز شهر هم شهروندان نقاط دیگر تهران هستند . . بهترین راه ،انتقال مراکز خرید به خارج از شهر می باشد . همچون انتقال میدان میوه و تره بار در ابتدای انقلاب . ایکاش بازار نیز منتقل شود که همه ترافیک مناطق مرکزی حل خواهد شد .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
افرادی که در منطقه 12 زندگی می کنند از استفاده اتوموبیل محرومند . در طول ایام هفته که طرح است و جمعه ها هم ترافیک سنگین به دلیل هجوم بقیه به مناطق مرکزی . . لطفا برای اینان یه پیشنهادی در نظر گرفته شود که بتوانند با هزینه بسیار کمتری حداقل یکبار در روز و یا چند بار در هفته وارد طرح شده و به خانه خود برسند . تا بحال برای رفت و آمدهای ضروری همچون بیمارستان ، تعمیرگاه اتوموبیل و ... می بایست اول هزینه طرح ترافیک را بپردازیم و سپس اقدام به جابجائی کنیم . در عوض کسانی که بیرون از طرح هستند برای ورود هزینه بیشتری بپردازند .از تاکسیها هم عوارض ورود به طرح گرفته شود ، چرا که بیشترین تعداد اتوموبیل در طرح اینها هستند و اکثرا خالی در حال گشت و ایجاد آلودگی .ضمن آنکه مگر مرکز شهر فقط آلودگی دارد که طرح اجرا می شود و بقیه نقاط تهران آلودگی ندارد ؟ آلوده کننده مرکز شهر هم شهروندان نقاط دیگر تهران هستند . . بهترین راه ،انتقال مراکز خرید به خارج از شهر می باشد . همچون انتقال میدان میوه و تره بار در ابتدای انقلاب . ایکاش بازار نیز منتقل شود که همه ترافیک مناطق مرکزی حل خواهد شد .
آخرین اخبار