ارتش پاکستان از پایان کار حصارکشی مرز بین پاکستان و افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۸ خبر داد.

ارتش پاکستان تا پایان ۲۰۱۸ تمام خط دیورند را حصارکشی می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش پاکستان از پایان کار حصارکشی مرز بین پاکستان و افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۸ خبر داد.

جنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که تا ۱۲ دیگر، حدود ۹۲% مرز بین دو کشور افغانستان و پاکستان حصار کشی می‌شود.

تاکنون حدود ۱۵۰ کیلومتر از خط مرزی که مقام‌های پاکستانی آن را در برابر نفوذ شورشیان آسیب پذیر می‌دانند، حصار کشی شده‌است. ارتش پاکستان حصار کشی مرزی را در جوزا/ خرداد سال جاری شروع کرد. هزینه این پروژه حدود ۵۵۰ میلیون دالر تخمین زده شده‌ است.

مرحله دوم این طرح نیز که به گفته مقامات پاکستانی ۴۰۰ کیلومتر دیگر را پوشش می‌دهد قرار است تا ۱۲ ماه آینده تکمیل شود.

به گفته این مقامات از مجموع ۴۳۳ پاسگاه مرزی که قرار است در کنار خط دیورند ایجاد شود ۱۵۰ پاسگاه تاکنون ایجاد شده است.

 برا اساس این گزارش پاکستان در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ حصار کشی مرز ۲۶۰۰ کیلومتری خود با افغانستان را تکمیل کند. ارتش پاکستان هزاران نظامی و صدها وسیله را در ۱۴ منطقه خط دیورند مستقر کرده تا نخستین قسمت از ساخت حصار در امتداد این خط را تکمیل کنند.

مهر نوشت: نخستین قسمت این پروژه احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی پایان می‌یابد و در این فاز ۴۳۲ کیلومتر از خط دیورند حصارکشی خواهد شد.

ارتش پاکستان در حالی در امتداد مرز مورد مناقشه دیورند حصارکشی می‌کند که دولت افغانستان بارها اعتراض خود را به این اقدام اعلام کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.