نیروهای پاکستانی صدها متر در خاک افغانستان در ننگرهار پیشروی کرده اند.

پیشروی پانصد متری پاکستان به داخل خاک افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای پاکستانی صدها متر در خاک افغانستان در ننگرهار پیشروی کرده اند.

احمد علی حضرت، رئیس شورای ولایتی ننگرهار می گوید که نیروهای پاکستانی در ولسوالی های مرزی این ولایت به مساحت پانصد متر در داخل خاک افغانستان پیشروی نموده اند.

 ولسوالی های دوربابا، مهمندره و لعلپور ننگرهار بیشتر تحت تهدید قرار دارند و نیروهای مرزی پاکستان در صدد ایجاد سیم خاردار در امتداد خط دیورند هستند.

رئیس شورای ولایتی ننگرهار گفت: اگر دولت در برابر این اقدامات پاکستان عکس العمل نشان ندهد، اقوام آن ولایت به خیزش های مسلحانه می پردازند و جلو این کار را می گیرند.

مقامات ننگرهار می گویند که نیروهای مرزی پاکستان قبل از این در ولسوالی گوشتۀ این ولایت ده ها متر در داخل خاک افغانستان پیشروی کرده اند ولی به علت عدم جلوگیری آن توسط حکومت افغانستان، بار دیگر مساحت بیشتری از کشور مورد هدف نیروهای پاکستانی قرار گرفته است.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار پیشروی قوای پاکستانی به داخل قلمرو افغانستان را رد می کند.

قابل ذکر است که نیروهای نظامی پاکستان از یک ماه پیش به ولسوالی های مرزی کنر و ننگرهار راکت پرتاب می کنند که اکثر اوقات خسارات جانی ومالی در پی داشته است.

حکومت کابل تاکنون در مورد ادعای پیشروی نیرو های پاکستانی به داخل قلمرو افغانستان واکنش نشان نداده است.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.