نیکلسن از پاکستان خواست موشک‌پراکنی بیرون‌مرزی را متوقف کرده و نگرانی‌هایش در رابطه با نشانه‌های تروریسم در اینسوی خط دیورند را با مسئولان ناتو و افغان در میان بگذارد.

پاکستان به اقدامات نظامی در خاک افغانستان پایان دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان از پاکستان خواست موشک‌پراکنی بیرون‌مرزی را متوقف کرده و نگرانی‌هایش در رابطه با نشانه‌های تروریسم در اینسوی خط دیورند را با مسئولان ناتو و افغان در میان بگذارد.

جان نیکلسن، فرمانده کل ماموریت حمایت قاطع افزود که گفتگو با نظامیان پاکستان در سطح جنرالان یک ستاره، دو ستاره و سه ستاره صورت گرفته و از آنان خواسته شده تا به موشک پراکنی‌هایشان پایان دهند و آنان نیز به این کارشان، خاتمه داده اند.

این جنرال آمریکایی افزود که از پاکستان خواسته اند در صورتی که نگرانی ‌در مورد فعالیت‌های تروریستی در اینسوی دیورند در خاک افغانستان داشتند، موضوع را با مقام‌های افغان و خارجی در جریان بگذارند تا در برابر آن اقدامات لازم صورت گیرد نه اینکه پاکستان از آنسوی دیورند به موشک پراکنی بپردازد.

این مقام نظامی ماموریت پشتیبانی قاطع گفت: موشک‌پراکنی‌های پاکستان در اینسوی دیورند سبب آواره شدن بسیاری از خانواده‌ها شده است که نباید ادامه یابد.

جنرال نیکلسن همچنان در مورد اقدامات نیروهای خارجی در برابر لانه‌های امن تروریستی در خاک پاکستان گفت که بر اساس راهبرد جدید آمریکا، فشار بر تروریسم از چندین راه وارد می‌شود که نابودی لانه‌های آنان در خاک پاکستان یکی از آنها است.

این فرمانده نظامی آمریکایی همچنین گروه‌داعش را غیر افغان خواند و افزود که نابودی این گروه، هدف نخست نظامیان خارجی در افغانستان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار