هزار و چهارصد و هشتاد و دومین عمل کاشت حلزون شنوایی، با موفقیت در مرکز آموزشی درمانی خلیلی انجام شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید بصیر هاشمی رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز گفت: مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس از بهمن سال ۸۲ فعالیت خود را به عنوان چهارمین مرکز ایران و سومین شهر پس از تهران، با انجام ۲ عمل همزمان در بیمارستان خلیلی آغاز کرده و در طی حدود ۱۳ و نیم سال گذشته، این تعداد به مرز هزار و ۴۸۲ عمل جراحی رسیده است.

وی با بیان اینکه شهر شیراز از نظر تعداد کاشت حلزون شنوایی انجام شده، دومین مرکز پس از تهران است، افزود: مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز در مرکز آموزشی درمانی خلیلی، به عنوان تنها مرکز دولتی ارائه دهنده این خدمت در جنوب کشور فعالیت دارد.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ بیمار در کمیسیون، کاندید مناسب شناخته شده و در انتظار ارسال دستگاه کاشت حلزون شنوایی از طرف هیات امنای صرفه جویی ارزی و حدود ۱۵۰ بیمار نیز با تشکیل پرونده و شرکت در برنامه‌های توانبخشی شنیداری کلامی، تحت نظر هستند تا پس از تکمیل پرونده و فرا رسیدن نوبت با شرکت در کمیسیون تعیین تکلیف شوند.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز تصریح کرد: تمامی مراحل گفتار درمانی، تنظیم، ارزیابی و آموزش پردازشگر گفتار در مرکز آموزشی درمانی خلیلی و مرکز کاشت حلزون شنوایی، به همت نیکوکاران و اعضای تیم کاشت انجام می‌پذیرد.

رضا ملک نسب مدیر مرکز آموزشی درمانی خلیلی نیز بیان کرد: مرکز آموزشی درمانی خلیلی تنها مرکز کاشت حلزون شنوایی دولتی در جنوب کشور است و این مرکز با بهره مندی از دانش و تجارب اساتید دانشگاه به عنوان یک مرکز منحصر به فرد تخصصی و فوق تخصصی چشم و گوش، حلق و بینی در جنوب کشور آماده خدمت رسانی به مراجعان است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر درمان بیماران مراجعه کننده، به عنوان یک پایگاه تحقیقات آموزش پزشکی و یک مرکز تعلیم و تربیت دانشجویان رشته‌های پیراپزشکی و دانشجویان رشته‌های پزشکی در سطح تخصصی و فوق تخصصی نیز فعالیت دارد و همه ساله تعدادی از دانشجویان پرشکی رشته‌های وابسته و دستیاران تخصصی تحت نظر اعضای هیات علمی و روسای بخش‌های مختلف این بیمارستان تحت آموزش‌های علوم بالینی قرار می‌گیرند.

ملک نسب با اشاره به پوشش درمانی گسترده این بیمارستان، اضافه کرد: بخش اورژانس این بیمارستان به صورت شبانه روزی با حضور متخصصان رشته‌های مختلف چشم و گوش و حلق و بینی در ارائه خدمات درمانی به مراجعان فعال است، بخش‌های پاراکیلینیکی این بیمارستان نیز مشتمل بر بخش‌های رادیولوژی، عکسبرداری، آزمایشگاه، پاتولوژی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی و دفتر کاشت حلزون شنوایی است که در ارتباط با امور تشخیصی فعالیت دارند.

انتهای پیام/ن

انجام یک هزار و ۴۸۲ عمل کاشت حلزون شنوایی در مرکز آموزشی درمانی خلیلی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.