مدیرثبت احوال گلپایگان گفت: تاکنون ۳۴ هزار و ۵۵۶ نفر از ۷۱ هزار و ۸۰۵ نفر واجدان دریافت کارت ملی هوشمند در شهرستان گلپایگان کارت خود را دریافت کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا غفاری در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته ثبت احوال با اشاره به بهره گیری از دولت الکترونیک در جهت کاستن از مراجعات مردمی به ادارات و مراکز مختلف اظهار داشت: مهمترین امری که در این راستا می تواند نقش اصلی داشته باشد، بکارگیری کارت ملی هوشمند است که فرآیند آن در چند سال گذشته در اداره ثبت احوال در حال پیگیری است و تا پایان امسال که آخرین مهلت اخذ این کارت ها به جای کارت های ملی است و تمدید هم نخواهد شد، باید افراد بالای ۱۵ سال برای اخذ آن هر چه سریعتر اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای سهولت دریافت کارت ملی هوشمند در شهرستان گلپایگان ، افزود: با توجه به تجهیز اداره پست شهرستان به امکانات مورد نیاز تعویض کارت ملی هوشمند این مرکز روزانه قادر به پذیرش ۲۰۰ نفر از مراجعان در این راستا بوده همچنین دفتر پیشخوان واقع در خیابان آیت الله سعیدی گلپایگان پذیرای مراجعان برای کارت ملی هوشمند است.

مدیرثبت احوال گلپایگان با بیان اینکه به لحاظ نزدیک شدن به آخرین ماه های پایان سال و پیش بینی مراجعه گسترده تر افراد برای تعویض کارت ملی یک ایستگاه دیگر به این منظور در گلپایگان فعال خواهد شد، تصریح کرد: با فعالیت ۴ ایستگاه تعویض کارت ملی به کارت هوشمند در شهرستان گلپایگان از همشهریان تقاضامندیم در این راستا کوتاهی نکنند و با تأکید بر اینکه اسفند ۹۶ پایان اعتبار کارت های ملی است و ارائه همه امور خدماتی از ابتدای فروردین سال ۹۷ در کشور تنها با کارت ملی هوشمند صورت خواهد گرفت، لذا همشهریان با مراجعه به مراکز فوق در اسرع وقت اقدام کنند.

غفاری با اشاره به کاهش ۳۵ نفری ثبت موالید طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تعداد موالید سال جاری بالغ بر یک هزار و ۵۸ نفر، تعداد فوتی ثبت شده ۴۵۸ نفر، ثبت ازدواج ۵۹۶ فقره و ثبت طلاق ۱۱۳ فقره بوده است.

وی درباره تعویض شناسنامه های قدیمی نیز خاطر نشان کرد : تاکنون بالغ بر ۴۰ درصد از آمار جمعیتی شهرستان گلپایگان برای تعویض شناسنامه های خود به طرح جدید اقدام کرده اند و تمامی شهروندان می توانند طی امسال و سال های آینده برای تعویض شناسنامه ها که دارای کد و شماره های رایانه ای خواهد بود، اقدام کنند.

مدیرثبت احوال گلپایگان در پایان یادآور شد: با توجه به اعلام رایگان شدن هزینه ثبت نام کارت ملی هوشمند این هزینه در شهرستان گلپایگان نیز رایگان خواهد بود و همچنین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز از امتیاز کاهش یکصد هزار ریالی پرداخت بابت کارت ملی هوشمند نسبت به سایر مراجعان برخوردار خواهند بود.

 

انتهای پیام/م

 

۴ ایستگاه تعویض کارت ملی به هوشمند در گلپایگان راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.