رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان فلاورجان گفت:‌از ابتدای هوشمندسازی کارت‌های ملی تاکنون در فلاورجان بیش از ۸۵ هزار کارت هوشمند ملی صادرشده است که حدود ۳۰ هزار عدد از این کارت‌ها فقط در ۸ ماه گذشته صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ثبت‌احوال، اظهار کرد: اولین شناسنامه رسمی در کشور ایران در سوم دی‌ماه ۱۲۹۷  صادر شد که این روز به‌عنوان روز ثبت‌احوال در تقویم جمهوری اسلامی به ثبت رسیده است.

 وی افزود: در سال ۱۳۰۴ هجری شمسی پس از بررسی‌های مختلف دولت آن زمان به این نتیجه رسید که هر فرد ایرانی برای داشتن هویتی  مشخص لازم است شناسنامه یا یک سندی که معرف هویت او باشد در اختیارش قرار بگیرد که این مسأله باعث شد مراکز ثبت‌احوال در سراسر کشور ایجاد شده و هم‌اکنون یک هزار و 500 مرکز ثبت‌احوال در کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان فلاورجان بیان کرد: پس از اتمام جنگ تحمیلی و  از سال ۱۳۶۸ مسؤولان کشور به این نتیجه دست یافتند که لازم است هر فرد ایرانی با یک کد اختصاصی شناخته شود و برای همین منظور کد ده‌رقمی به نام کد ملی تعریف شد و برای متولدین همان سال و بعد از آن این شناسه در واقع همان شماره شناسنامه شخص بود.

وی در تبیین نگاه عمومی به کارت ملی هوشمند تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک این کارت علاوه بر آنکه جای تمام کارت‌های الکترونیکی همراه را می‌گیرد، علاوه بر آن با توجه به سامانه‌های هوشمند دستگاه‌های اجرایی این مشخصه را دارد که کوچک‌ترین تغییرات هویتی یک فرد را نیز اطلاع داده که این خود از خصوصیات منحصر به فرد کارت ملی هوشمند به‌حساب می‌آید.

صادقی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان ثبت‌احوال کشور در افق  ۱۴۰۴،  گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این سازمان به‌روزرسانی  کل آمار کشور بوده  که در حال حاضر در این خصوص بالای ۹۹ درصد موفقیت داشته و می‌توان ادعا کرد که  آمار موجود در ثبت‌احوال با توجه به ثبت لحظه‌ای و به هنگام  از آمار کسب‌شده توسط سرشماری کشور نیز دقیق‌تر است.

وی بیان داشت:‌ به‌طور میانگین در شهرستان فلاورجان  سالانه بیش از یک هزار و 400 تولد و حدود یک  هزار فوتی ثبت‌شده که  اگر اختلاف آن را در پنج سال محاسبه کنیم به حدود ۱۵ هزار می‌رسیم که در نتیجه  جمعیت این  شهرستان در حال حاضر بالای ۲۶۰ هزار نفر بوده اما طبق اعلام مرکز آمار ایران جمعیت سرشماری شده حدود ۲۵۵ هزار نفر است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان فلاورجان در تبیین روند هوشمندسازی و صدور کارت‌های ملی در شهرستان فلاورجان، افزود:‌ از ابتدای هوشمندسازی کارت‌های ملی تاکنون در فلاورجان بیش از ۸۵ هزار کارت هوشمند ملی صادرشده است که حدود ۳۰ هزار عدد از این کارت‌ها فقط در ۸ ماه گذشته صادر شده که این حجم از فعالیت  با توجه به کمبود نیروی شدید در اداره خود کاری بزرگ است.

وی در پایان با اشاره به بیشترین فراوانی نام در این شهرستان، اذعان داشت: در سال گذشته 10 نامی که بیشترین فراوانی را برای نوزادان پسر داشتند امیرعلی، علی، امیرحسین،‌ محمدطه، حسین، محمد،‌ محمدحسین، امیرعباس،‌ ابوالفضل و ماهان بوده  و 10 نامی که در بین دختران با بیشترین استقبال همراه بوده است نیز فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، ، فاطمه زهرا،‌ زینب،‌ ریحانه، یسنا، رها و باران بوده است.

 

انتهای پیام/م

 

صدور کارت ملی هوشمند در فلاورجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.