فرماندار چادگان گفت: ثبت احوال با در اختیار داشتن اسناد هویت، تابعیت فردی و آمارهای حیاتی، یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی ثبت احوال اظهار کرد: جایگاه ویژه ثبت احوال و نقش بسیار مؤثر و بنیادین آن در برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری است که با در اختیار داشتن اسناد هویت، تابعیت فردی و آمارهای حیاتی، یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شود.

وی افزود: این سازمان تهیه اطلاعات ثبت زاد و ولد، مرگ و میر و ازدواج و نیز صدور مدارک هویتی مانند شناسنامه مکانیزه، کارت ملی هوشمند، ثبت مهاجرت، آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی را بر عهده دارد.

در ادامه این مراسم حسن نصیری رئیس اداره ثبت احوال شهرستان چادگان گفت: وظایف سازمان ثبت احوال از همراهی و همکاری همیاران ثبت در ثبت به موقع و قانونی وقایع چهارگانه حیاتی قدردانی و تشکر نمود و بار دیگر وظایف وهمکاری همیاران ثبت را برشمرد.

وی افزود: اعتبار شناسنامه و کارت ملی قدیمی تا پایان سال 96 است که از شهروندان انتظار داریم با مراجعه به ثبت احوال چادگان نسبت به تعویض شناسنامه و کارت ملی خود اقدام کنند.

 مراسم بزرگداشت روز ملی ثبت احوال  امروز با حضور اعضای شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی و کمیسیون جمعیت و با رویکرد فرهنگی در فرمانداری شهرستان چادگان برگزار شد؛ در این جلسه از زحمات کارکنان اداره ثبت احوال شهرستان چادگان با اهدای لوح تقدیر بع عمل آمد.

 

انتهای پیام/م 

 

برگزاری مراسم  بزرگداشت روز ملی ثبت احوال در چادگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.