رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اصفهان گفت: هیأت امنای آرامستان‌های محلی و مدیران اجرایی امامزادگان قانونمند موظف هستند تنها بعد از اخذ مجوز دفن از سازمان آرامستان‌ها، نسبت به دفن اموات اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،صالح جهانگیری  امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان اصفهان اظهار کرد: 99 سال پیش در سوم دی 1297، اولین برگ شناسنامه با نام مقدس فاطمه، صادر و سازمان ثبت احوال کشور آغاز به کار کرد و با گذشت زمان نیاز به تغییر در اراده خدمات ثبت احوال هر روز بیشتر حس می شد و اصلاح سیستم در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: از امروز و با اجرایی شدن کارت ملی هوشمند، بسیاری از مراجعات مردمی حذف خواهد شد و نتیجه آن کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اصفهان تصریح کرد: هیأت امنای آرامستان‌های محلی و مدیران اجرایی امامزادگان قانونمند موظف هستند تنها بعد از اخذ مجوز دفن از سازمان آرامستان‌ها، نسبت به دفن اموات اقدام کنند در غیر این صورت این کار غیر قانونی بوده و متخلفان به دادستانی و فرمانداری معرفی می شوند اما مشاهده می‌شود که برخی از هیأت امنای آرامستان‌های محلی نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.

وی با بیان این که مقرر شده بود شرکت عمران شهر جدید بهارستان در طرح جامع بهارستان قطعه زمینی را برای آرامستان تخصیص و شهرداری بهارستان به عنوان متولی امر، پیگیری لازم را انجام دهد، عنوان کرد: با هماهنگی معاونت درمان و مرکز بهداشت شماره 1 و 2، تعرفه پزشکانی که گواهی فوت صادر می‌کنند اعلام شود و به منظور رفاه مردم غرب اصفهان، برای ممانعت از مراجعه اهالی غرب شهرستان اصفهان به آرامستان باغ رضوان برای اخذ مجوز دفن در آرامستان‌های محلی، مقرر شد سازمان آرامستان‌ها هر چه سریعتر دفتری در آن محدوده مستقر کند.

جهانگیری در پایان گفت: هم چنان مقرر شده تا حمل متوفی تنها با نظارت سازمان آرامستان‌های شهرداری انجام شود و شرکت های موجود نیز تنها با مراجعه و تحت نظارت سازمان آرامستان‌ها، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و با فراخوانی از فعالان بخش خصوصی در حمل متوفی دعوت به عمل آید.

 

انتهای پیام/م 

 

جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.