شهردار قزوین گفت:در سال 56، 25 درصد درآمد شهرداری‌ها به صورت ناپایدار از ساخت و ساز بود که با گذشت سی سال در سال 86 این رقم به بیش از 75 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین نشست شهرداران کلان‌شهرها با شهردار تهران بعد از انتخابات 96 صبح امروز در ساختمان شورای شهر تهران به میزبانی نجفی شهردار تهران برگزار شد.

نصیری شهردار کرج با اشاره به طرح توسعه پایدار برای کلان‌شهرها گفت: شهرداری‌ها در اجرای این طرح تفصیلی به شهرداری تهران به عنوان یک الگو نگاه می‌کنند.

وی با اشاره به تراکم‌فروشی در شهر تهران بیان کرد: تا وقتی شرایط اقتصادی به شکل فعلی است این مسائل هم رخ می‌دهد.

شهردار کرج تاکید کرد: اگر ما سرمایه‌گذاری‌های کلان نداشته باشیم ارزش افزوده برای شهرداری‌ها نخواهیم داشت.

نصیری:یک سوم جمعیت اهواز در حاشیه شهر زندگی می کنند

نصیری با اشاره به اینکه شهرداری‌ها هنگام ساخت مجتمع‌های تجاری عوارضی را در برابر ارزش افزوده از آنها می‌گیرند، گفت: این درآمدها پایدار نیست و شهرداری‌ها باید در این مجتمع‌ها شریک شوند تا همیشه درآمد داشته باشند.

در ادامه کتان‌بافت شهردار اهواز با اشاره به اینکه اهواز بزرگترین تولید کننده نفت کشور است، گفت: اما نفت به جز آلایندگی و مشکلات زیستی، آورده‌ای برای ما نداشته است.

وی تصریح کرد: ما در طول هفته به خاطر ریزگردها چند روز تعطیل هستیم و اگر دولت فکری به حال اهواز نکند شرایط بسیار سخت‌تر خواهد شد.

کتان بافت با بیان اینکه خواهان اجرای قانون ارزش افزوده هستیم، اظهار کرد: بیش از یک سوم جمعیت اهواز کسانی هستند که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

شهردار اهواز با بیان اینکه خواهان حفظ ارزش‌های دفاع مقدس هستیم بیان کرد: متاسفانه هنوز آثار جنگ در اهواز وجود دارد و حق مردم اهواز است که از شرایط سخت رهایی یابند.

صفری:شهرداری ها باید استقلال مالی داشته باشند

صفری شهردار قزوین در ادامه با تاکید بر ضرورت مدیریت واحد شهری اظهار کرد: مدیریت شهری این نیست که یک نفر تصمیم بگیرد بلکه همه باید یک تصمیم بگیرند.

شهردار قزوین با بیان اینکه در سال 56، 25 درصد درآمد شهرداری‌ها به صورت ناپایدار از ساخت و ساز بود، بیان کرد: با گذشت سی سال در سال 86 این رقم به بیش از 75 درصد رسیده و ما از درآمدهای پایدار فاصله گرفته‌ایم.

شهردار قزوین با تاکید بر اینکه دولت‌ها خیلی نمی‌توانند به ما کمک کنند، گفت: اختیارات شوراها در زمان جنگ بیشتر از دوره بعد از آن در دولت سازندگی بود و در دوره‌ای هم که دولت مستقر محصول شهرداری‌ها بود محدودیت‌ها آنها بیشتر شد از این رو شهرداری‌ها باید استقلال مالی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.