مدیرکل دفتر حفاظت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روسیه پیشنهادی برای نگهداری پلنگ نر داده بود که درحال بررسی هستیم اما برنامه ای برای انتقال این پلنگ به این کشور نداریم.

برنامه ای برای انتقال ورکان به روسیه نداریمعلی تیموری مدیر کل دفتر حفاظت شکار وصید سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به انتقال ورکان (پلنگ نر) به روسیه اظهار داشت: ورکان(پلنگ نر) هم اکنون در استان گلستان نگهداری می شود.

وی از شرایط نامناسب نگهداری پلنگ نر خبر داد و گفت:ورکان در استان گلستان در شرایط نامناسب نگهداری می شود به همین علت تصمیم به انتقال این گونه ارزشمند به  مکان بهتر و با شرایط مناسب تر در کشور گرفته ایم.

تیموری با بیان اینکه طرف روسی پیشنهاد نگهداری از ورکان را داده است،گفت:کشور روسیه یکی از گزینه های نگهداری از پلنگ نر  است که طرف روسی این پیشنهاد را داده اما هنوز این درخواست بررسی و کارشناسی نشده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد طرف روسی بسیار ناپخته بوده و هنوز دلایل این درخواست مشخص نشده است، ادامه داد:پیشنهاد روس ها باید از طریق سفارت و روابط بین الملل پیگیری شود اما تمایل  زیادی به این پیشنهاد نداریم.

وی از آخرین وضعیت ورکان(پلنگ نر) خبر داد و گفت: ورکان هم اکنون در استان گلستان است و بحث رها سازی پلنگ کاملا منتفی است .

تیموری گفت: گروه فنی نظری برای رها سازی ورکان ندارد اما این پلنگ نر باید در یک مکان مناسب با شرایط بهتر نگهداری شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار