با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو واحد صنعتی با مجموع سرمایه گذاری ۵۱۷ میلیارد ریال در شهرک صنعتی چناران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد شریعتمداری در این مراسم گفت: امروز نیازمند نوسازی در بخش صنعت هستیم و امیدواریم این موضوع در سال ۹۷ توسط دولت دوازدهم محقق شود و سال آینده شاهد رونق نوسازی صنعت ایران باشیم.

وی افزود: برای نوسازی نیازمند منابع بانکی مناسب هستیم، در سال جاری اعتباری معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: از مجموع ۶ هزار واحد صنعتی که دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده تاکنون ۴۰۰۵ واحد به بهره‌برداری رسیده که ۱۱۹ واحد از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است و ۲۱۵ پروانه بهره‌برداری نیز به صورت پراکنده در این استان صادر شده است.

شریعتمداری تاکید کرد: امسال با تایید سهمیه از سوی مجلس، محدودیت واردات در مناطق آزاد را اعمال کردیم و با افزایش تعرفه ۳۰۰ کالایی که در کشور تولید میشود، سعی کردیم از تولید داخلی حمایت کنیم.

گفتنی است؛ این دو واحد صنعتی شامل یک واحد تولید حوله و دیگری لوله است که ظرفیت تولیدی خوبی دارا هستند.

واحد تولید حوله به طور متوسط با ظرفیت دو میلیون و ۷۰۰ متر مربع تولید در سال زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کل سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه، ۳۷۰ میلیارد ریال می‌باشد.

واحد دیگر هم ویژه تولید لوله‌های ساده کربنی با ظرفیت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن در سال می‌باشد که سرمایه گذاری انجام شده در آن ۱۴۷ میلیارد ریال است.

در این واحد، هم اکنون ۲۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال یافته اند و اشتغال غیر مستقیم آن هم قابل توجه است.

 

انتهای پیام/پ

 

وزیر صنعت و معدن در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.