وزیر صنعت و معدن صبح امروز در سفری یک روزه برای بازدید و افتتاح برخی از طرح‌های صنعتی وارد استان زنجان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز وارد استان زنجان شد و مورد استقبال مسئولان قرار گرفت تا بازدیدی از طرح‌های صنعتی داشته باشد و دو شرکت را افتتاح کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بدو ورود از شرکت صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) در ابهر بازدید کرد و سپس شرکت پویا ریس ابهر را افتتاح می‌کند.

شرکت ریلی ابهر با سرمایه‌گذاری ثابت یک هزار و 70 میلیارد ریال در استان زنجان احداث شده و به عنوان تامین کننده صنایع حمل و نقل ریلی فعال است.

این شرکت با اجرای طرح توسعه خود به نخستین و بزرگترین تولیدکننده واگن تا سال 2020  در خاورمیانه تبدیل می‌شود.

آغاز اجرای طرح واحد ایریکو در سال 83 و زمان راه‌اندازی آن سال 87 بوده و در حال حاضر این واحد تولیدی در زمینی بالغ بر 530 هزار متر مربع راه اندازی شده است و برای 356 نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.

اجرای طرح توسعه این شرکت در مدت سه سال 200 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و پس از اجرای این طرح توسعه زیربنای سالن‌های تولید به 108 هزار متر مربع می‌رسد.

در این شرکت انواع واگن‌های مسافری، باری، تری لر و غیره با ظرفیت یک هزار و 630 دستگاه در سال که در صنعت حمل و نقل کاربرد دارد تولید می‌شود.

**در سه سال اخیر از واردکننده به صادرکننده فولاد تبدیل شده‌ایم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر از واردکننده فولاد به صادرکننده تبدیل شده‌ایم گفت: تکمیل زنجیره‌های فولاد در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم تولید فولاد به ۵۵ میلیون تن برسد.

محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز در بازدید از شرکت فولاد کاران ابهر اظهار داشت: از مزیت‌های توسعه صنایعی مانند فولاد این است که به خودکفایی برسیم و تولید ملی افزایش می‌یابد و فناوری و دانش وارد کشور می‌شود.

وی تأمین مواد اولیه صنایع پایین دستی را از دیگر مزایای واحد صنعتی تولید فولاد عنوان کرد و افزود: با این فعالیتها جوانان صنعتگر و کارآفرین تربیت می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در بازدید از شرکت صنایع ریلی ایرانیان فولاد تولیدی این کارخانه در واگن‌سازی به کارگیری شده است، گفت: فولاد تولیدی در این کارخانه‌ها در امور ساختمان و ساخت و ساز استفاده می‌شود.

نعمت‌زاده صبح امروز در بازدید از واحد صنعتی نورد فولادکاران افق ابهر با اشاره به اینکه برخی از صنعتگران از کار خود گلایه می‌کنند، بیان کرد: صنعت مجموعه‌ای از مدیریت‌ها و سختی‌هاست و یکی از فعالیت‌های پیچیده است که افرادی می‌توانند موفق باشند که از تجارب دیگران در راستای کار استفاده کنند و روحیه سخت‌کوشی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره صنعت فولاد کشور از ابتدا در دستور کار دولت قرار دارد و این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید داشتند که فولاد و سنگ خام نباید صادر شود، ابراز کرد: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بر کاهش خام فروشی تأکید شده است.

نعمت‌زاده گفت: برنامه‌ریزی را در دولت آغاز کردیم که تولید فولاد را به 55 میلیون تن برسانیم و در حال حاضر از واردکننده فولاد به صادرکننده تبدیل شدیم.

وی بیان کرد: از تولید سنگ آهن، کنسانتره، کندوله و آهن اسفنجی، ذوب و ریختگری به صنایع پایین دستی می‌رسیم و باید به جای محصولات خام، محصولات فراوری شده را صادر کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عده‌ای تصور می‌کنند منافع آنها در خام فروشی است، گفت: خام صادر کردن محصولات ضرر است و می‌توانیم محصولات کشور را در صنعت خودرو، لوازم خانگی، پیچ و مهره و قطعات مختلف استفاده کنیم.

نعمت‌زاده افزود: خواست دولت این است که بخش خصوصی امور تولیدی و اجرایی کشور را به دست بگیرد و دولت در همه زمینه‌ها مشوق باشد و مانع‌تراشی نکند و در صورت وجود مشکل موانع را برطرف کنیم.

محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع میلگرد، میله و مفتول فولادی با ظرفیت 299 هزار تن در سال است، این محصولات در همه صنایع کاربرد دارد. 

تولیدات این واحد شامل آلیاژ ویژه مورد استفاده در تولید الکترودهای جوشکاری است که علاوه بر تامین مواد اولیه واحدهای تولیدکننده الکترود در داخل کشور، امکان صادرات را نیز دارد.

زمان آغاز اجرای این طرح در سال 91 بوده که نورد فولادکاران در سال 95 به بهره‌برداری رسید. این واحد در زمینی به مساحت 100 هزار مترمربع و زیربنای 35 هزار مترمربع راه‌اندازی شده است. 

تکنولوژی ماشین‌آلات شرکت نورد فولادکاران افق ابهر متعلق به کشور چین است. این شرکت برای 119 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است.

مجموع سرمایه‌گذاری ثابت صورت گرفته در واحد مذکور شامل یک‌هزار و 420 میلیارد ریال است که بالغ بر 200 میلیارد ریال هم برای تامین سرمایه ثابت مورد نیاز خود از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده است.

*‌*شرکت پویا ریس ابهر افتتاح شد

‌وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر یک روزه خود به استان زنجان، شرکت پویا ریس ابهر را نیز افتتاح کرد.

نعمت‌زاده شرکت پویا ریس که نخ صد درصد پنبه‌ای (رینگ)، نخ پنبه پلی استر (رینگ)، رنگرزی الیاف و نخ تولید می‌کند را افتتاح ‌و در جریان مشکلات آن قرار گرفت.

شرکت پویا ریس در زمینی به مساحت 38 هزار و 477 مترمربع و زیربنای 25 هزار و 334 مترمربع احداث شده و برای 286 نفر اشتغال‌زایی داشته است. 

برای احداث این کارخانه 1300 میلیارد ریال هزینه ریالی و 15 میلیون یورو هزینه ارزی صرف شده است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.