معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تحول در نظام آموزشی آموزش و پرورش کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید به سمت توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای پیش رفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اصغر میرشکاری  معاون امنیتی انتظامی استاندار در نشست علمی بزم اندیشه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: تغییر رشته‌های تحصیلی از نظری به کار و دانش باید مورد توجه وزارت آموزش و پرورش در مدارس باشد.

میرشکاری  بیان کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است و ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و صنعتی بسیار زیادی دارد توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند اشتغال جوانان این نقطه از ایران اسلامی را فراهم کند.

وی افزود: با انجام کار‌های فرهنگی خانواده‌ها و دانش آموزان را باید مجاب کرد تا به سمت رشته‌های کار و دانش که آینده شغلی آنان تضمین شده است سوق پیدا کنند.

میرشکاری تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌توان با گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تولید ثروت کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه محصولات کشاورزی نظیر خرما دارد که می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی هزاران شغل ایجاد کرد.

میرشکاری اظهار داشت: ۷۵ درصد ماهیان صنعتی و ۵۰ درصد ماهیان تجاری کشور در سیستان و بلوچستان صید می‌شود که با گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از این ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال می‌توان بهره برد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان کلکسیونی از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی و گردشگری است که فارغ التحصیلان رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: شاخص سواد آموزی در این استان در دولت تدبیر و امید نسبت به میانگین کشوری چهار و نیم برابر شده است.

علیرضا نخعی اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان انجام شد تا شاخص‌های آموزشی این استان را به متوسط کشوری و حتی بالاتر از آن برسانیم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کارنامه قابل قبولی در رشد شاخص‌های آموزشی کشور دارد.

وی افزود: در اکثر شاخص‌های آموزشی سیستان و بلوچستان سه تا چهار برابر متوسط کشوری رشد کرده است.

وی تصریح کرد: شاخص کیفیت آموزش برای نخستین در سیستان و بلوچستان امسال ارتقا پیدا کرده است به طوری که میانگین نمره امتحانات نهایی این استان نزدیک به ۱۱ شده است.

باتقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان معضل بیکاری را ازبین برد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در کنار برنامه ششم توسعه برنامه پنجم توسعه آموزشی در این نهاد تدوین شده است.

نخعی اظهار داشت: با تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان معضل بیکاری را در جامعه از بین برد.

وی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای مهارت آموزی دانش آموزان استفاده کرد.

نخعی افزود: دست ساخته‌های دانش آموزان برای ما بسیار مهم است به همین دلیل به فکر راه اندازی نمایشگاه برای عرضه این محصولات هستیم.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سند راهبردی مهارت آموزی در این استان آماده شده است.

محمد جهانتیغی اظهار داشت: این سند در قالب بخش‌های مختلف نظیر روش‌های مطالعه، جمعیت شناختی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مناطق مختلف، تقسیم سیستان وبلوچستان به پنج قطب با توجه به مشترکات، تولیدات و اقلیم مشترک به منظور مهارت آموزی تدوین شده است.

وی بیان کرد: دوره‌های مهارتی مورد نیاز برای یک دوره پنج ساله در سند راهبردی مهارت آموزی سیستان وبلوچستان ذکر شده است.

وی افزود: نشست‌های متعددی با دستگاه‌های دست اندر کار در زمینه تدوین این سند در سطح ملی و استانی برگزار شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار