معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور از آمادگی این وزارتخانه برای تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش سیستان و بلوچستان برای افزایش میزان بهره وری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش  در نشست علمی بزم اندیشه در زاهدان اظهار داشت: تجهیز هنرستان‌های کار و دانش و مراکز فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با هدف شناسایی ظرفیت‌های این استان به منظور ایجاد اشتغال انجام می‌شود.

محمدیان  بیان کرد: چابهار بهترین ظرفیت اشتغالزایی را دارد بنابراین ضروری است تا مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های کار و دانش سیستان و بلوچستان توجه خاصی به این امر داشته باشند.

وی افزود: مزیت‌های نسبی سیستان و بلوچستان باید همواره مورد توجه مراکز فنی و حرفه‌ای برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها در زمینه اشتغالزایی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان باید به سمت بهره گیری از ظرفیت‌های این استان سوق داده شوند.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: مراکز کار و دانش پس از شناسایی ظرفیت‌های بالقوه سیستان و بلوچستان زمینه‌های بهره گیری از آن‌ها را فراهم کنند.

وی بیان کرد: مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان باید مورد توجه تمام نهاد‌های آموزشی باشد.

محمدیان تصریح کرد: نهاد‌های آموزشی کشور باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنند تا بتوانیم برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان دوره نظری حداقل باید یک مهارت را فرا گیرند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور گفت: کسانی که می‌خواهند به مهندسی برسند باید از طریق فنی و حرفه‌ای وارد شوند.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: برای سوق دادن دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش باید در سطح کشور کار‌های فرهنگی انجام شود که متاسفانه در این زمینه عقب هستیم.

وی افزود: سوق دادن دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: باید به سمت سرمایه گذاری در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش پیش برویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون تشکیل شورای فنی و مهارتی در آموزش و پرورش در مجلس به تصویب رسیده است که امیدواریم این مرکز هرچه سریعتر ایجاد شود.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: استاندارد سازی آموزشی برای بهره وری مناسب باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: هدف آموزش و پرورش دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است که برای رسیدن به این هدف شکوفایی فطرت نیاز است.

 در این آیین شماری از نفرات برتر مسابقات پژوهش و کارآفرینی سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود

انتهای پیام/ع

تجلیل از نفرات برتر مسابقات پژوهش و کارآفرینی سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار