معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۱۷ هزار و ۷۹ دانش آموز دوره دوم متوسط این استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،منصور کیانی  افضلی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اظهار داشت: از مجموع ۵۹ هزار و ۲۰۰ دانش آموز پایه دهم و یازدهم مدارس سیستان و بلوچستان ۴۲ هزار و ۱۲۱ نفر در رشته‌های نظری و ۱۷ هزار و ۷۹ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش مشغول به تحصیل هستند.

کیانی افضلی ادامه داد: همچنین از مجموع ۱۷ هزار و ۷۹ دانش آموز مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش سیستان و بلوچستان ۱۲ هزار و ۹۶۶ نفر را پسران و چهار هزار و ۱۱۳ نفر را دختران تشکیل می‌دهند.

وی افزود: هم اینک ۷۲ رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۴۶ رشته به حوزه کاردانش و ۲۶ رشته به فنی و حرفه‌ای مربوط می‌شود.

وی گفت: همچنین از مجموع ۷۴۸ مدرسه متوسطه دوم سیستان و بلوچستان ۱۸۸ مدرسه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مربوط می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: ۱۴۰ مدرسه متوسطه دور دوم این استان به رشته‌های کاردانش و ۴۸ مدرسه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص دارد.

کیانی افضلی اظهار داشت: با توجه به اهمیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نشست هم اندیشی با هدف گفتمان سازی تحول بنیادی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با موضوع رشته‌های مهارتی با حضور مسئولان کشوری ۶ دی ماه در زاهدان برگزار می‌شود.

وی بررسی بازار کار سیستان و بلوچستان در رشته‌های مهارتی، نیاز‌های مدارس از نظر تجهیزات و تجزیه و تحلیل کتاب‌های جدید از جمله محور‌های این نشست است.

 استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ با ۱۹ شهرستان افزون بر ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.

هم اینک بیش از ۶۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۳۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۶ هزار و ۷۰۰ فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

انتهای پیام/ع

تحصیل رشته‌های مهارتی در بین  دانش آموزان سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار