در پی حذف عبارت اشهد ان علیا، ولی الله صورت گرفت

جمع‌آوری جزوات احکام دانش‎آموزان لرستان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: در پی حذف اشهد ان علیا، ولی الله از جزوه احکام دانش‎آموزان، تمام این جزوات جمع‌آوری شدند.

جمع‌آوری جزوات احکام دانش‎آموزان لرستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان محسن یوسفوند عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: در پی حذف "اشهد ان علیا، ولی الله" از جزوه احکام دانش‎آموزان با خاطیان برخورد و ابلاغ دو کارمند آموزش و پرورش لغو شد.

وی بیان کرد: در حوزه پرورشی آموزش و پرورش چهار اداره قرآن، عترت نماز، فرهنگی هنری، مشاوره و امور تربیتی و چهار واحد مستقل از جمله سازمان‎های دانش‎آموزی، بسیج دانش‎آموزی و کمیته همکاری‎های حوزه‎های علمیه فعالیت می‌کنند که هر کدام وظایفی دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مسوول برگزاری مسابقات احکام، نهج‎البلاغه و صحیفه سجادیه است، عنوان کرد: هر ساله کتب این مسابقات که البته جزو منابع درسی نبوده و دانش‎آموزان به صورت داوطلبانه در آن‌ها شرکت می‎کنند، از طریق وزارتخانه ارسال می‎شده است.

یوسفوند در خصوص حذف  اشهد ان علیا، ولی الله از جزوه احکام دانش‎آموزان پسر دوره اول متوسطه لرستان گفت: امسال در اداره نماز تصمیم گرفته می‎شود که با توجه به استقبال کم دانش‎آموزان از شرکت در این مسابقات آن هم به دلیل قیمت و حجم بالای کتب، این کتاب‎ها به صورت استانی و با حجم و قیمت مناسب‎تر تهیه شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد: به این ترتیب مسئولیت تهیه این جزوات ۸ صفحه‎ای به یک کارشناس نماز در شهرستان ازنا سپرده شده و در تعداد یک‎هزار و ۲۸۸ جلد تهیه و در تاریخ ۲۱ آذر ماه امسال به شهرستان‎های لرستان فرستاده می‎شوند.

یوسفوند ادامه داد: شب ۳۰ آذر ماه رأس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه متوجه ایراد وارده در کتاب‎ها شدم و بلافاصله با شهرستان‎ها تماس گرفته و خواستار جمع‎آوری جزوات شدم.

وی تاکید کرد: رأس ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه روز شنبه نیز جلسه فوق‎العاده‎ای در دفتر بنده با حضور مولف این جزوه‎ها، روسای ادارات چهارگانه و رئیس اداره نماز آموزش و پرورش برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: در همان ساعات اولیه ابلاغ دو فرد دخیل در این زمینه لغو شد.

وی با سهوی خواندن اتفاق ناخوشایند رخ داده در حذف  اشهد ان علیا، ولی الله از جزوات احکام دانش‎آموزان پسر مقطع متوسطه اول لرستان گفت: البته این رخداد بزرگ و نابخشودنی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با عذرخواهی از مردم لرستان عنوان کرد: در روز‌های اخیر و به منظور رفع نگرانی و دغدغه روحانیون همچنین در حوزه کمالیه خرم‎آباد حضور یافته‎ام.

انتهای پیام/پ

حذف اشهد ان علیا، ولی الله از جزوه احکام دانش‎آموزان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.