معاون فنی سابق سازمان تربیت بدنی گفت: اتفاقاتی در حال رخ دادن است و ما به وضعیتی دچار شده ایم که بحث انتصابی بودن را متصور می کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان سعید فائقی معاون فنی سابق سازمان تربیت بدنی در گفت و گو با رادیو  پیرامون انتخابات روسای فدراسیون ها اظهار کرد: در تدوین آئین نامه انتخابات فدراسیون ها طوری لحاظ شد که بحث انتصاب پیش نیاید و شرایط احراز وجود داشته باشد. به علاوه این که انتخابات جنبه رقابتی داشته باشد و عملکرد افراد پایش شود. ولی واقعیت این است که ما در عملکرد ها انحراف داشتیم.


فائقی بیان کرد: در دنیا افراد می توانند حداکثر ۲ دوره انتخاب شوند تا برنامه هایش را اجرا کنند ولی در کشور ما به ۳ و ۴ دوره هم می رسد. اتفاقاتی در حال رخ دادن است و ما به وضعیتی دچار شده ایم که بحث انتصابی بودن را متصور می کند.


او در خصوص راهکار حل شبهات در انتخابات فدراسیون های ورزشی تصریح کرد: اصلی در المپیک وجود دارد که بعد از برگزاری مسابقات المپیک، انتخابات فدراسیون ها برگزار می شود چون عملکرد ۴ ساله فدراسیون در المپیک خود را نشان می دهد. وقتی فدراسیون در المپیک نتیجه نمی گیرد یعنی فرد باید استیضاح شود و کنار رود ولی متاسفانه در کشور ما برعکس شده است و کسی که در المپیک نتیجه نمی گیرد دوباره رای می آورد.


معاون فنی سابق سازمان تربیت بدنی خاطر نشان کرد: ما پایش و ارزیابی عملکرد نداریم و نمی گوئیم کجاها ضعف داریم. درنتیجه این شبه و سوال ها به وجود می آید.براساس اساسنامه باید کمیته ملی المپیک بخصوص المپین ها در انتخابات نظارت عالیه داشته باشند تا در انتخابات دست برده نشود و شائیه مهندسی به وجود نیاید.

 

انتهای پیام/

 

اظهارات فائقی درباره انتخابات فدراسیون های ورزشی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار