اولین کارگاه استانی نویسندگی ویژه کنگره 5400 شهید کردستانی در کردستان افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ابراهیم حسینی دبير ستاد اجرايي كنگره ٥٤٠٠ شهيد كردستان صبح امروز در مراسم افتتاحیه اولین کارگاه استانی نویسندگی ویژه کنگره 5400 شهید کردستانی گفت: روحیه انقلابی و انقلابی عمل کردن، روحیه شهادت طلبی، جهاد در راه خدا، تبعیت از رهبری، وحدت و همدلی از جمله مؤلفه‌های مکتب دفاعی رزمندگان اسلام بود و با تکیه بر این ویژگی‌ها طی چهاردهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی توانسته‌ایم با انواع توطئه‌ها مقابله کنیم.

وی افزود: امروز نیز با توطئه تکفیر و داعش با تکیه بر این مکتب دفاعی و این مؤلفه‌های والای اسلامی و انقلابی مقابله کردیم و شایسته نیست که جوانان ما با مؤلفه‌های مکتب دفاعی و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بیگانه باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: در مقابل فتنه فرهنگی دشمن از این مکتب استفاده کردیم و برای تداوم مبارزه نیز باید از این مکتب دفاعی جدید اسلام استفاده کنیم.

وی افزود: در بحث کنگره بحث جناح و حزب و گروه و مذهب نداریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شناساندن سیره والای شهدای استان از جمله اهداف ما در کنگره ملی 5400 شهید کردستانی است.

حسینی اظهار داشت: افتخارات کردستان باید برای تاریخ نوشته شود و ثبت گردد لذا در کنگره ملی شهدا بر روی عرصه‌های فرهنگ و هنر از جمله تولید فیلم، موسیقی و سایر رشته‌های هنری تاکید ویژه‌ای داریم.

وی افزود: تاکید اصلی مقام معظم رهبری همواره بر روی تولید محتوا به ویژه تدوین کتب شهداست و امیدواریم نویسندگان کردستانی ما را در این خصوص یاری نمایند.

حسینی از کمبود منابع کتابخانه‌ای در خصوص مجاهدت‌های خاموش انتقاد کرد و افزود: نقش مردم کردستان در جریان پیروزی انقلاب یک دنیا حرف برای گفتن دارد.

دبیر ستاد اجرایی کنگره 5400 شهید کردستان اظهار داشت: مبارزه مردم با گروهک‌های ضد انقلاب و مجاهدت‌های خاموش و نقش رزمندگان انصار و مهاجر و به ویژه سازمان پیشمرگان مسلمان کرد ظرفیت ویژه‌ای برای تولید خلق آثار ماندگار است.

حسینی اعلام کرد: بیش از سه‌هزار نقطه یادمانی در کردستان شناسایی شده است و هر کدام از این نقاط ظرفیت تهیه چندین کتاب را دارد.

وی افزود: قریب به ٢٠ عملیات بزرگ در ٢٢٨کیلومتر نوار مرزی کردستان انجام شده است و انتظار داریم یک نهضت تألیف کتاب در کردستان راه بیافتد و ما با تمام توان از این اقدام ارزنده حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ د م

انجام ٢٠ عملیات بزرگ در ٢٢٨کیلومتر نوار مرزی کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.