مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری ۴۱۵ یادواره شهدای دانش آموز با عنوان پیش کنگره ۵۴۰۰ شهید استان در مدارس متوسطه اول و دوم خبر داد.  

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان  در هفتمین نشست ستاد اجرایی شاهد استان که با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، معاونین و سایر اعضای ستاد در سالن جلسات شهدای فرهنگی اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد؛ گفت: این یادواره ها با عنوان پیش کنگره 5400 شهید استان کردستان از هشتم آبان ماه سال جاری آغاز و تا 22 اسفند ماه 96 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کردستان برای دوازدهمین سال متوالی و مجری این حرکت ارزشمند و تاثیر گذار است؛ افزود: این یادواره ها در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز دانش آموز و ادای احترام به بازماندگان آنان می باشد.

قربانی گفت: برگزاری یادواره های شهدای دانش آموزی با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با سیره عملی شهدای دانش آموز و در جهت نیل به اهداف پرورشی زیستی نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان از تلاش و زحمات کلیه مجریان و دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی استان کردستان در سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه از تحصیل 14 هزار دانش آموز در طرح شاهد و ایثارگران استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 7 هزار و 625 دانش آموز دوره ابتدایی در 26 واحد آموزشی تحصیل می کنند.

توفیق احمدی ادامه داد: همچنین سه هزار و 175 دانش آموز در 16 واحد آموزشی متوسطه اول، دو هزار و 398 نفر در 11 واحد آموزشی دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل می باشند.

احمدی افزود: همچنین 356 نفر دانش آموز در مدارس ایثارگران و 439 نفر دانش آموز در طرح پراکنده شاهد استان به تحصیل اشتغال دارند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان خاطر نشان کرد: کلیه مراحل پذیرش و ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد از طریق سامانه سجا انجام گرفته که سامانه مذکور تحت کنترل و نظارت وزارت آموزش و پرورش می باشد.

انتهای پیام/م

مدارس استان کردستان میزبان برگزاری ۴۱۵ یادواره شهدای دانش آموزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.