برگزاری اولین یادواره شهدای سوادآموزى کردستان درسنندج

اولین یادواره سه شهید سوادآموزى کردستان امروز (۸ شهریور) با حضور رئیس سازمان سوادآموزشی کشور و آموزشیاران این نهضت در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رشید قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان امروز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: 176 شهید سوادآموز در کشور داریم که افتخار سه شهید را کردستان دارد.

 وی به مظلومیت شهدای کردستان اشاره کرد وافزود: شهدای کردستان با عنوان شهدای پیشمرگ مسلمان کرد، شهدای مظلومی هستند که در دو عرصه تعلیم و تربیت و ارزش های انقلابی و آموزه های اسلامی عاشقانه و فداکارانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

 مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه شهدای سوادآموزی در راه مبارزه با جهل و نادانی عمرشان را صرف کردند، عنوان کرد: شهدای سوادآموزی جان خود را صرف ایجاد دانایی و معرفت انسان ها و انقلاب کردند.

قربانی افزود: رضایت شهیدان در این است که ما آموزش دهندگان، راه متعالی شهدا را طی کنیم و به وظیفه تعلیم و تربیت در حوزه سواد آموزی عمل کنیم و در جهت آموزش، آگاهی، و دانایی انسان های بیسواد تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید ادامه دهنده راه و رسالت شهدا باشیم، خاطر نشان کرد: سرمنشا تعالی در این است که انسان با استفاده و بهره گیری از آگاهی، کمال، معرفت، آموزش و سواد برای رسیدن به اهدافش همت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ، به برنامه های کمیته فرهنگی 5400 شهید استان اشاره کرد و گفت: یادواره شهدای سوادآموزی در راستای برگزاری 5400 شهید استان است که همزمان با بهار سال 97 برگزار می شود.

در ادامه این مراسم از خانواده شهیدان محمدعلی مهری، عمر روبین و رئوف محمدی تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/م

اولین یادواره شهدای سوادآموزى کردستان برگزارشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.