مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت: تشکل‌ها گنجینه و سرمایه ارزشمندی برای توسعه میراث فرهنگی و منطقه هستند.

تشکل‌ها گنجینه و سرمایه ارزشمندی هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرحیم رهنما ظهر امروز در نشستی که با حضور مسئولین تشکل‌های خراسان رضوی برگزار شد افزود:تشکل‌ها گنجینه و سرمایه ارزشمندی برای توسعه منطقه‌ای و همچنین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هستند و میراث فرهنگی حمایت‌های لازم و پشتیبانی از فعالیت‌های مرتبط در چارچوب ضوابط و قوانین انجام می‌دهد.


وی افزود:با توجه به برنامه ششم توسعه و تاکید بر واگذاری امور به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت این آمادگی را داریم که امورات سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بر اساس مقررات به بخش خصوصی از جمله تشکل‌ها و سمن‌ها واگذار نماییم همانطور که در حوزه واحد‌های اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی با شکل گیری انجمن‌های حرفه‌ای در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: ایجاد خانه تشکل‌های استان هم ضرورت دارد و هم میراث امادگی دارد که مکانی را به این امر اختصاص دهد تا نمایندگان این تشکل‌ها در این مکان فعالیت داشته باشند.
 
راهنما افزود:بسیاری از امور از جمله جشنواره ها، نمایشگاه‌ها و سایر برنامه‌ها را می‌توان برای اجرا به تشکل‌ها واگذار کرد و این خانه می‌تواند سه کارگروه در سه حوزه سازمانی میراث فرهنگی داشته باشد.

وی گفت: حضور واقعی و حقیقی و حداکثری تشکل‌ها را ارزشمند می‌دانیم و شایسته است تشکل‌ها و سمن‌ها برنامه کاری مدون و مشخصی برای طول سال ارائه دهند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

نشست  مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با تشکل‌های خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.