استاندار خراسان شمالی از ارتقا چهار پله ای رتبه خراسان شمالی در رتبه بندی شاخص های وزارت کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از بهبود وضعیت این استان در رتبه بندی اخیر وزارت کشور در ارتقای شاخص های مختلف خبر داد و گفت: خراسان شمالی در ارزیابی شاخص های مختلف در سال 94 در جایگاه 26 قرار داشت اما با اقدامات انجام گرفته و بهبود این شاخص ها، جایگاه استان در سال 95 به 22 رسید.

وی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر اینکه خراسان شمالی از ظرفیت لازم برای جای گرفتن در زمره ده استان برتر کشور برخوردار است، افزود: باید با هدف گذاری و برنامه ریزی مدون این جایگاه تا سال 1400 به متوسط جدول تقلیل یابد تا دولت سیزدهم استان را به رتبه تک رقمی برساند.

استاندار خراسان شمالی  با تاکید بر اینکه در هیچ شرایطی نباید واحدهای صنعتی و کارگاه های تولیدی استان تعطیل شوند، تصریح کرد: اصل ادامه بقا و حیات یک واحد اشتغالزا اولویت استان است و هیچ حمایتی از بانک یا دستگاه اجرایی برای تملک و مالکیتی که موجب تعطیلی واحد اشتغالزای استان شود، نخواهیم داشت.

صالحی با بیان اینکه باید پیمانکاران به استفاده از مواد معدنی و مصالح استاندارد داخل استان ترغیب شوند، گفت: از ۱۷۷ مصوبه مربوط به بخش صنعت و معدن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری تنها سه مصوبه یعنی معادل یک و نیم درصد آن اجرا نشده که برای استان بسیار مطلوب است.

وی گفت: با اجرای طرح جامع ترافیکی شهر و صرفه جویی در مصرف بنزین، امکان تامین ناوگان شهری جدید توسط وزارت نفت و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وجود دارد بنابراین شهرداری های استان به این موضوع اهتمام داشته باشند.

در این نشست به پیشنهاد شهردار بجنورد و موافقت استاندار، ۲۰۰ میلیون تومان برای تامین ده دستگاه اتوبوس در جاده ارکان در مرکز استان تصویب شد.

انتهای پیام/آ

ارتقا چهار پله ای خراسان شمالی در شاخص های وزارت کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.