معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هزار و 700میلیارد ریال از محل اشتغال پایدار روستایی به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ محمد پیشداد معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان سه‌شنبه‌ شب در هفدهمین جلسه کارگروه تخصصی گیاهان دارویی و طب سنتی استان کردستان در سنندج گفت: تسهیلات بانکی هم‌اکنون در دو سرفصل اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی مطرح است.

وی افزود: برای سرفصل اشتغال پایدار روستایی از محل صندوق توسعه ملی یک میلیارد و پانصد میلیون دلار در اختیار بانک‌ها قرار خواهد گرفت که تاکنون جزئیات آن اعلام نشده است.

پیشداد خاطرنشان کرد: دو صندوق و سه بانک متولی ارایه این تسهیلات خواهند بود که بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک به همراه صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از بخش کشاورزی وظیفه ارایه تسهیلات این بخش را بر عهده خواهند داشت.

وی اعلام کرد: سهم کردستان ٣٨٠ میلیارد تومان است که ٤٥درصد حدود ١٧٠ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی کردستان است و مناطق محروم و مرزی جزو اولویت هستند.

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: سرفصل اشتغال فراگیر هم اکنون در استان فعال بوده و در کارگروه‌های اشتغال استان‌ها در حال تصویب طرح هستند.

پیشداد افزود: در شهرستان‌های مختلف استان نیز با مسئولیت فرمانداران جلسات کارگروه تخصصی این طرح برگزار می‌شود و طرح‌های بالای ٢٥٠ میلیون تومان به کارگروه استانی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ د م

1700 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی کردستان اختصاص داده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.