مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بر لزوم حل مشکلات کشاورزان شادگانی تا 10 روز آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در جلسه اضطراری تامین آب محصولات کشاورزی شادگان در اداره کل مدیریت بحران استان، بحران ایجاد شده را ناشی از بی تدبیری برخی مسئولان دانست و بیان داشت: مشکلات اراضی شادگان که آب نوبت اول را دریافت نکردند باید ظرف مدت 10 روز حل شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر مساله تامین آب برای اراضی کشاورزی خوزستان به یک بحران تبدیل شده، درحالیکه رسیدگی به این مورد در شمول وظایف ذاتی اداره کل مدیریت بحران نیست.

حاجی زاده در ادامه اذعان داشت: قرار است حدود 35 متر مکعب آب بر ثانیه از بالادست رهاسازی شود که 25 مترمکعب آن برای شادگان و مابقی برای رامشیر خواهد بود، فرمانداران باید به نوعی مدیریت کنند که در این مدت هیچگونه برداشت آبی از سایر نقاط صورت نگیرد تا آب به زمین های کشاورزی این 2 شهرستان برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: لازم است معاونان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان تا حل کامل معضل تامین آب اراضی شهرستان های شادگان، رامهرمز، بهبهان، رامشیر و ماهشهر در این منطقه مستقر شوند.

وی افزود: با وجود تاکید بر مشکل آب در این 2 حوضه نمایندگان مجلس، فرمانداران و مسئولان جهادکشاورزی اصرار بر افزایش سطح زیر کشت محصولات داشتند.

کیامرث حاجی زاده بیان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید در کل کشاورزان را نسبت به تغییر الگوی کشت قانع کنند، از سویی دیگر شاهد هستیم که هر روز بین سازمان آب و برق خوزستان و جهادکشاورزی فاصله بیش تری ایجاد می شود.

انتهای پیام/گ

تاکید مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بر حل مشکلات کشاورزان شادگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.