کارگاه آموزشی و توانمند سازی معلمان استثنایی استان‌های جنوب کشور در شیراز آغاز شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رستم اکبری زاده رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس اظهار کرد: در دومین کارگاه آموزشی و توانمند سازی معلمان استثنایی استان‌های جنوب کشور، شرکت کنندگان از استان‌های، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، چارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد با ویژگی‌ها و روش‌های آموزش به دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، جسمی و حرکتی و بینایی آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: کارگاه آموزشی افزایش شایستگی‌های حرفه ای، مهارت‌های تخصصی و توانمند سازی معلمان استثنایی استان‌های جنوبی کشور، به میزبانی شیراز در مجموعه فرهنگی رفاهی فرهنگیان شیراز در حال برگزاری است.

رستم اکبری زاده گفت: از دیگر محتوا‌های آموزشی این دوره، آموزش تدوین برنامه ارزشیابی کلاسی با توجه به ویژگی دانش آموزان، تحلیل برنامه‌های درسی دانش آموزان جسمی و حرکتی، تحرک و جهت یابی دانش آموزان آسیب دیده بینایی و آموزش بریل و حساب افزار است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس تصریح کرد: در استان فارس ۱۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز استثنایی با نیاز‌های ویژه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۱۰۰ نفر در مدارس استثنایی، بیش از پنج هزار نفر در مراکز مشکلات ویژه یادگیری، دو هزار و ۳۰۰ نفر نیز به عنوان دانش آموزان تلفیقی در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموزان تحصیل می‌کنند.

این کارگاه آموزشی سه روزه در راستای برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و با حضور بیش از ۶۰ آموزگار، سرپرست آموزشی و کارشناس گروه‌های چند معلولیتی و جسمی به میزبانی شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ن

کارگاه توانمند سازی معلمان استثنایی استان‌های جنوبی کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار