مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: کارگاه آموزشی تغذیه گاو شیری با حضور دامداران و کارشناسان در روستای کره بند شهرستان بوشهر برگزار شد.

کارگاه آموزشی تغذیه گاو شیری برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کبری توکلی صبح یکشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه گاو شیری اظهار داشت: هر چقدر گاوهایی با ظرفیت تولیدی بیشتر نگهداری شود، گاوداری از سودآوری بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر افزود: گاوهای پرتولید نیاز غذایی بیشتری دارند و لازم است با تغذیه صحیح و اصولی، هزینه های غذایی آنها را کاهش داد.

وی بیان داشت: کنسانتره (غذای متراکم) یکی از عناصر مهم در تغذیه گاوهای شیری است و قادر است همه عناصر و مواد مغذی بدن دام را به اندازه کافی (نه کمتر و نه بیشتر)تأمین کند.

توکلی گفت: سطح درآمد یک واحد گاوداری بستگی به میزان تولید و هزینه‌های آن دارد که از این میان خوراک مصرفی با حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد، بیشترین نسبت هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در پرورش گاو شیری پیشنهاد می‌شود گاوهای کم تولید را حذف و گاوهای پرتولید را به شیوه صحیح تغذیه کنیم و اطلاعات فنی و کارشناسی خود را افزایش داده تا بازده تولید را افزایش دهیم.

توکلی بیان کرد: در گذشته، خوراک اصلی دام‌ها علوفه بوده که با توجه به پایین بودن میزان تولید دام‌ها به نظر کافی می‌رسیده اما امروزه با اصلاح نژاد، دام‌ها ظرفیت تولید بالایی پیدا کرده‌اند و در نتیجه نیاز غذایی آنها برای تولید نیز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کنسانتره که خوراکی متراکم و سرشار از انرژی، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها و ... است در جیره غذایی گاوهایی شیری ضروری است.

انتهای پیام/پ

برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه گاو شیری در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.