معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استان اردبیل باهمت و تلاش برخی از ارگانهای دولتی در سطح کشور به منطقه سبز سوادآموزی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف احمدی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سواد آموزی شهرستان نیر که بمناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شده بود، اظهار داشت:استان اردبیل با کسب رتبه 83/1درصد با سوادی در سطح کشور توانسته منطقه سبز سوادآموزی را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: درصد با سوادی در جمعیت شهری 87/3 درصد و درمناطق روستایی 74/1 درصد می باشدکه اختلاف درصد باسوادی بین مناطق شهری و روستایی 13/2 درصد است.

احمدی به نرخ باسوادی درجمعیت مردان 88/8 درصد و درجمعیت زنان 77/01درصد است و اختلاف درصد باسوادی بین زنان و مردان 11/7 درصد می باشد.

وی با اشاره به درصد باسوادی افراد بین 10 الی 49 سال شهرستان نیر تصریح کرد: 92/8 درصد افراد بین 10 الی 49 سال شهرستان نیر باسواد می باشند و طبق آماری که گرفته شده، 918 نفر افراد بی سواد دراین رنج سنی وجود دارد که تلاش می شود آنها نیز باسواد شوند.

دراین جلسه مهدی بخشی سرپرست فرمانداری نیر هم با قدردانی از تلاش شبانه روزی مسئولان سواد آموزی استان و شهرستان نیر گفت: تمام پتانسیل های شهرستان نیر جهت ریشه کن کردن بی سوادی در شهرستان دراختیار مسئولان سودآموزی قرار می گیرد.

وی افزود: تلاش خواهد شد بزودی در شهرستان نیر جشن بی سوادی گرفته شود.

انتهای پیام/ح

جمعیت باسواد استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.