محکومیت قاچاقچیان طلا در کردستان به جزای نقدی

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: قاچاقچیان طلا در کردستان به پرداخت جریمه 25 میلیارد ریالی محکوم شدند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدنجیم حسینی  گفت: عوامل قاچاق 16 کیلو و 417 گرم و 62 سوت طلای قاچاق به پرداخت 25 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی افزود: ماموران مرزبانی هنگ مرزی شهرستان مریوان  در 30 بهمن سال 93 این مقدار طلا را از خودروی وانت تویوتای لندکروز در روستای مرزی پیران کشف کردند و در این  رابطه چهار نفر دستگیر و پرونده به همراه متهمان به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مریوان ارسال شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان بیان کرد: شعبه رسیدگی کننده در خصوص متهمان قرار تامین مناسب از نوع وثیقه صادر و متهمان به علت عجز از تودیع سند به زندان عمومی مریوان منتقل شدند.

وی گفت: شعبه رسیدگی کننده از اتحادیه طلافروشان مریوان در مورد طلای مکشوفه استعلام کرد که اتحادیه موصوف طلا را 18 عیار تشخیص داد و ارزش آن 18 میلیارد و 880 میلیون ریال برآورد شد.

حسینی تاکید کرد: شعبه بدوی پس از بررسی تخلف را محرز اعلام و متهمان را به ضبط محموله و پرداخت 56 میلیارد و 641 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت : متهمان به رای صادره اعتراض کردند و پرونده به شعبه تجدید نظر قاچاق ارسال شد که این شعبه پس از بررسی مجدد پرونده با تقلیل جزای نقدی موافقت و مبلغ جریمه را به 25 میلیارد ریال کاهش داد که این رای قطعی است و به اجرای احکام ارسال شد.

انتهای پیام/م

قاچاقچیان طلا در کردستان محکوم شدند

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.