مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از کاهش تولد و افزایش وفات در استان خبر داد و گفت: ۴۲۹ هزار و ۶۱۶ نفر در استان تا کنون برای دریافت کارت مراجعه نکرده‌اند.

کاهش ۲.۵ درصدی تولد و افزایش وفات در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  کیومرث صالحی‌نیا پیش از ظهر یکشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای الکترونیکی کردن خدمات کارت‌های ملی به کارت‌های هوشمند ملی تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: امسال پایان کار کارت‌های ملی است و از سال آینده همه خدمات با کارت‌های ملی هوشمند ارائه می‌شود.

صالحی‌نیا با اشاره به فعالیت هفت ایستگاه سیار کارت هوشمند در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌های سیار برای جانبازان، معلولین، کارمندهایی که زمان اداری نمی‌توانند مرخصی بگیرند راه‌اندازی شده است و برنامه‌ریزی داریم با افزایش این ایستگاه‌ها روستاها را نیز پوشش دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص مزیت‌های کارت ملی هوشمند بیان کرد: عدم توانایی برای جعل، بی‌نیازی از کارت‌های شناسایی متعدد از جمله مزیت این کارت‌ها است.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد مردم استان بالغ بر یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۲۳ نفر است، تصریح کرد: تاکنون ۴۲۸ هزار و ۴۶۹ نفر از جمعیت استان درخواست دریافت کارت ملی هوشمند کردند و ۳۰۴ هزار و ۲۷۱ نفر کارت هوشمند دریافت کرده‌اند.

صالحی‌نیا در ادامه افزود: بالغ بر ۴۲۹ هزار و ۶۱۶ نفر در استان تا کنون برای دریافت کارت مراجعه نکرده‌اند.

وی در باره وقایع چهارگانه در استان بوشهر گفت: در هشت ماه امسال ۱۴ هزار و ۶۴۹ مورد ولادت و دو هزار و ۷۲۵ واقعه وفات در این استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد در بخش موالید کاهش و ۲.۱۷ درصد در بخش وفات افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خاطرنشان کرد: نسبت جنسی ثبت شده در هشت ماه نخست سال در استان بوشهر مقابل ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۷ ولادت پسر در استان بوشهر ثبت شده است.

انتهای پیام/پ

افزایش وفات و کاهش تولد در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.