اختصاص 56 میلیارد تومان از سوی دولت برای اشتغال فراگیر روستایی

فرماندار شهرستان خلخال از اختصاص 56 میلیارد تومان از سوی دولت برای اشتغال فراگیر روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی، فرماندار خلخال در جلسه شورای اداری بخش مرکزی از اختصاص 56 میلیارد تومان از سوی دولت برای اشتغال فراگیر روستایی خبر داد و گفت: این تسهیلات علاوه بر اشتغال موجبات پایداری در روستاها را افزایش و مانع از مهاجرت خواهد شد.

وی گفت:ظرفیت های عظیمی از سوی دولت برای حمایت از روستائیان فراهم شده که باید دهیاران در روستاها این ظرفیت های ایجاد شده در حوزه تسیهلات، آبیاری کم فشار، طرح بیمه روستایی را اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نمایند.

فرماندار خلخال گفت: روستائیان باید بدانند که با استفاده و استقبال از طرح های جهاد کشاورزی در زمینه آبیاری کم فشار، بارانی  تمام آب تولید شده از مبدا در سر مرزعه به آنان تحویل شده و هیچ وقت هدر رفت آب را مثل آبیاری های سنتی شاهد نخواهند بود.

بابایی گفت: دهیاران تلاش نمایند در زمینه بیمه با حمایت روستائیان و ده ها فقره بیمه بی نام در زمان حادثه از روستائیان حمایت نمایند.

وی از طرح اشتغال روستایی را یادآور و گفت: هم اکنون در روستای اندبیل با اجاره یک مدرسه به بخش خصوصی و ترمیم این مدرسه به حالت خوب یک کارگاه تولید برای اشتغال بانوان ایجاد شده و هم اکنون 28 نفر در این مدرسه مشغول کار و فعالیت هستند.

وی از دهیاران و شوراهای روستا خواست تا اگر مراکز در روستاها به صورت غیر فعال و راکد به صورت ساختمان وجود دارد حتما آن را به بخشداری معرفی نمایند تا در جهت استفاده در زمینه اشتغال به عنوان مکان اشتغال در حمایت از اهالی همان روستا مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

دهیاران حمایت دولت از روستاییان را اطلاع رسانی کنند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.