خوزستان عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: تاکنون موردی از آنفلونزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنار کوهی، مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان داشت: براساس پایش ها و بررسی انجام شده، تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در خوزستان مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: پایش ها همچنان در طول سال ادامه دارد و با نمونه برداری، پایش و بررسی بالینی در مرغداری های صنعتی و تالاب ها از بروز و شیوع این بیماری جلوگیری می کنیم.

کنار کوهی اذعان داشت: ستاد مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خوزستان با حضور استاندار برگزار شده و آمادگی لازم برای بروز احتمالی آن در هر زمان وجود دارد و پیش بینی لازم صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در ادامه افزود: هم اکنون در سطح خوزستان کمبود تخم مرغ وجود ندارد و توصیه می شود مردم تخم مرغ را از مکان های عرضه مجاز و دارای نشان تهیه کنند.

آنفلوآنزای پرندگان،گونه‌ای بیماری ویروسی است که ویروس عامل آن از خانواده Orthomyxooviridaeاست؛ این ویروس خود دارای 3 تیپ A,B,C است.

ویروس آنفلوآنزا سندروم‌های متعددی از آلودگی‌های بدون علامت تا آلودگی خفیف دستگاه تنفسی فوقانی وکاهش تولید تخم و بیماری عمومیت یافته با علائم تنفسی، رال (خس خس سینه)، ریزش اشک، سینوزیت، سیاه شدن قسمت‌های بدون پر مانند تاج و ریش، تورم سر و صورت، ژولیدگی پرها، اسهال و بروز درگیری سیستم عصبی همراه با مرگ سریع را در پرندگان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/گ

آنفلونزای فوق حاد پرندگان در خوزستان مشاهده نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.