مدیر کل کمیته امداد استان گفت : هم اکنون 50 واحد مسکونی به مددجویان زلزله زده در استان خراسان شمالی واگذار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ عباس اهرابی  مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت : در زلزله اردیبهشت‌ماه امسال هزار و ۱۳۹ واحد مسکونی مددجویان در شهرستان‌های بجنورد و مانه سملقان آسیب دیدند که حدود ۱۷ درصد از این واحدهای به‌طور کامل تخریب شدند.

وی با بیان این که ۵۰ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده تکمیل و به مددجویان واگذارشده است ، افزود : ۱۲۱ واحد نیز در مرحله سقف و تسهیلات بانکی قرار دارند و تنها هفت واحد در روستای سارکانلو به دلیل جابجایی کامل این روستا در اثر زلزله و انتقال به بخش دیگری در حال بررسی است .

اهرابی اظهار کرد :  از مجموع واحدهای آسیب‌دیده در این حادثه ۱۷۸ واحد نیازمند ساخت و ۹۶۱ واحد  نیازمند تعمیرات و بازسازی بودند  که تمامی ۹۶۱ واحد آسیب‌دیده موردبازسازی قرار گرفتند.

وی با اشاره به این که تمامی خانوارهای مددجوی استان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه حوادث هستند، گفت : دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل بیمه حوادث به خانوارهای مددجو زلزله‌زده این نهاد اختصاص پیدا کرد که تمامی آن برای تعمیرات و ساخت واحدهای مسکونی هزینه شده است.

اهرابی بیان کرد : ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن ، منابع بلاعوض و منابع داخلی کمیته امداد استان برای ساخت هر واحد مسکونی اختصاص‌ یافته است که امیدواریم با همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کار اتمام این واحدها شتاب بگیرد .

 انتهای پیام/آ

واگذاری ۵۰ واحد مسکونی به مددجویان زلزله‌زده در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.