مدیرکل گمرک استان همدان گفت: هشت ماهه امسال 4 میلیون و 836 هزار و 958 دلار سیب زمینی از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

صادرات سیب زمینی از همدان به سایر کشورهابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛جمال خشوعی مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه صادرات سیب زمینی از گمرک همدان به سایر کشورها چهار درصد افزایش داشته است، گفت: در مدت مشابه سال گذشته 4 میلیون و 672 هزار و 553 دلار سیب زمینی از گمرک همدان صادر شده بود.

وی با اعلام اینکه سیب زمینی پنج درصد از کل صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: محصول سیب زمینی استان همدان به کشورهای ترکمنستان، عراق و افغانستان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان ادامه داد:این  استان کشاورزی بوده و ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی در همدان بالاست عنوان کرد: گمرک همدان آمادگی لازم برای صادرات محصولات کشاورزی همدان را داشته و این انتظار می‌رود تا با استقرار صنایع تبدیلی تولیدات کشاورزی همدان فراوری شده و سپس صادر شود تا ارزش افزوده بالایی به دنبال داشته باشد.

خشوئی تاکید کرد:کاهش منابع آبی زیرزمینی و خشکسالی چند سالی است استان همدان را گرفتار کرده و باعث خشکی دشت‌های همدان از جمله دشت رزن، قهاوند، کبودراهنگ، همدان و بهار شده است.

وی تصریح کرد:سال 94 یک میلیون تن سیب زمینی در استان همدان با مصرف بخش قابل توجهی از منابع آبی استان همدان تولید شد تا برخی کشاورزان ثابت کنند در مصرف آب هنوز بی‌محابا عمل می‌کنند و کسی نیست تا از کشت و تولید این محصول غیراستراتژیک جلوگیری کند.

براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی سال 94، 200 هزار تن سیب زمینی از گمرک همدان و سایر گمرکات کشور صادر شده که ارزش هر کیلوگرم سیب زمینی صادراتی معادل 27 سنت بوده و رقم کل صادرات استان همدان در این زمینه 54 میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/ب

تولید سیب زمینی در استان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.