رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سالانه 5 میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می شود گفت : از این میزان یک میلیون تن مربوط به استان همدان است.

صادرات 12 درصد سیب زمینی کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال 23 هزارهکتار ازاراضی کشاورزی استان زیر کشت سیب زمینی رفته است افزود : 95 درصد از اراضی مجهز به آبیاری تحت فشاراست .

سلاح ورزی، قائم مقام شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم با اشاره به اینکه اقداماتی برای ایجاد صنایع تبدیلی سیب زمینی در کشور در حال انجام است افزود : سالانه 12 درصد از محصول سیب زمینی

زبردست ، رئیس  اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان هم با اشاره به اینکه هفتاد درصد سیب زمینی تولیدی دراستان به استانهای دیگر صادر می شود گفت : تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی دراستان در حال انجام است .

میشل دامن ، مسئول بخش آب سفارت هلند در ایران هم با اشاره به اینکه در هلند با کمترین میزان مصرف آب سیب زمینی تولید می شود گفت : در ایران برای تولید سیب زمینی آب زیادی مصرف می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به اینکه سیب زمینی جزو محصولات پر آب بر نیست افزود: برای تولید هر کیلو سیب زمینی در کشوریک مترمکعب آب مصرف می شود.

در سومین همایش هم اندیشی ملی سیب زمینی درهمدان از فعالان و برترین های عرصه تولید سیب زمینی تجلیل شد.

انتهای پیام/ش.و

تجلیل از فعالان و برترین های عرصه تولید سیب زمینی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.