مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال به منظور احیای واحد‌های راکد یا نیمه تمام ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۹ واحد پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ دیودیده  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان از صدور ۲۴۰ مصوبه‌ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اجرایی شدن۵۰ درصد این مصوبات برای دمیدن روح تولید در واحد‌های راکد و یا نیمه تمام خبر داد و گفت: در این راستا ۵ واحد با ظرفیت ۷۰ شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احیا شده است.

دیودیده افزود: امسال به منظور احیای واحد‌های راکد یا نیمه تمام ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۹ واحد پرداخت شده است.

وی پیش بینی کرد: تا پایان امسال ۷ واحد دیگر با ظرفیت ۱۰۰ فرصت شغلی به چرخه‌ی تولید بازگردانده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت به اولویت دولت برای تحقق فرمان نوروزی رهبری معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌های پیش بینی شده تاپایان برنامه‌ی ششم توسعه صادرات استان ۱۶ درصد افزایش می‌یابد.

دیودیده با بیان اینکه صادرات فعلی استان فقط در بخش صنعتی است افزود: دامداری، کشاورزی و صنایع دستی از دیگر اهداف صادراتی تا پایان برنامه‌ی ششم است که در این صورت ارزش صادرات استان از ۴ میلیون دلار سالانه به ۵۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

وی طرح مطالعه‌ی ۱۰ هزار کیلومترمربع معادن استان را از دیگر اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: این طرح برای شناسایی معادن مس، بوکسیت، فسفات و فلزات کم یاب در حال اجراست.

دیودیده در پایان گفت: امسال چگونگی مشارکت بخش خصوصی و دستگاه‌های خصوصی وابسته به دولت برای ساخت نمایشگاه بین المللی یاسوج مشخص می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

افق‌ صنعت با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.